Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dåligt stöd för pendlare!


Glenn Larsson

Rekommendera Poster

Jag, pendlare som pendlar mellan Västerås och Stockholm, är efter hela 3 veckors pendling lite trött på redan.

 

1) Tågen har (hitils) haft en hög frekvens av förseningar (upp till 30 minuter)

 

2) Pendeltågen är ALLTID ivägen och slöar ner SJ's tåg. (UR VÄGEN, X2000 Comming through!)

 

3) Lokaltraffiken kör nästan ingen traffik alls då när man ska ner till stationen, om man inte vill vänta på tåget i över 30 minuter förståss. De är oftast också ganska slöa. Så man tjänar på att cyckla ner. (Den tiden det tar för bussen att åka ner på stan kan man nästan cyckla fram och tillbaka på)

 

4) Hur blir det i vinter? Kan man ÖVERHUVUDTAGET cyckla och måste åka slöbuss? Vägverket brukar ju inte förstå det där med att skotta undan på cyckelbanorna.

 

5) 2200 spänn för ett månadskort - Behöver man säga nåt mera?

 

6) Alla drygisar som köper PLATSBILJETT i RUSNINGSTIDER (runt 08:00 och 17:00) - ÅK NÅGON ANNAN TID!

 

7) Oavsett om tåget är försenat eller ej, så inväntar den en massa passagerare (som redan har väntat (pg av förseningen) och stigit på tåget)

 

Som det är nu kan man ju lika gärna arbeta i Venezuela med de "fina" kommunikationerna vi har.

 

Arrrrrgh!

 

/Glenn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Glenn,

 

Om ni inte varit så snål eller fattig, så har även ni kunnat köpa en platsbiljett.

 

Vet inte ni att man får vad man betalar för, ni har ju tidigare försökt att tala om er kunskap.

 

Den som inte vill eller kan betala för sig får väl ta cyckeln.

 

Lycka till på färden.

 

Hälsningar

mattsons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snål eller fattig? Det GÅR inte att boka en platsbiljett på ett och samma tåg i en månad!

 

För övrigt tycker jag att ni ska ta och besöka planeten jorden, där bor det en del andra människor som ni kan lära er en himmla massa matnyttigt av.

 

Om ni dock saknar självinsikter och verklighets uppfattning, så kan ni välja någon utan verklighets uppfattning att hacka på, det kommer definitivt att ge mera.

 

Mvh

Glenn

 

Sverige

(Europa/Planeten Jorden)

 

[inlägget ändrat 2000-09-18 07:54:51 av Glenn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Wow! Glen!

Jag läste just svaret du fick av Mattsons, OMG!

Sicken smörja, han sitter och pratar om att man får vad man betalar för.

Problemet är ju att man inte får vad man betalat för, man har bara betalat för mycket.

Precis samma med telefon och flatrate.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Glenn,

 

Kunskapen har nu talat i gen, med samma resultat som vanligt.

 

Köp årskort så kan Ni boka samma plats i ett år, svårare än så är det inte, det finns flera alternativ.

 

Hela vårt företags personal gör så, men de har ju både lön och kunskap, samt mål i mun när de besöker vår fina SJ.

 

Hälsningar

mattsons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad tjänar de? Uppenbarligen tillräckligt för att lägga ut emellan 22000 till 27000 utan att det berör deras ekonomi eller visst det går ju också bra om man har årslön, men det har nog inte majoriteten av pendlarna.

 

Dessutom så är mina klagomål fortfarande justifierade; det är dåligt stöd för pendlare oavsett om man har sittplats eller ej.

 

/Glenn

 

Tillägg:

Läste nåt som löd såhär i Stockholm News idag: "Kaos på Pendeltåg, folk stog packade som sardiner"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Glenn,

 

Nu har Ni återigen fel, Ni betalar inte den summan för att åka på en månadsbiljet Västerås--Stockholm--Västerås.

 

Om Ni är det minsta ärlig så var vänlig och räkna netto hela året och inte bara på självdeklarationsdagen.

 

En person som åker periodiskt betalar ca 250:-kr för en sådan resa, Ni betalar ca 73:50 Kr per dag brutto, Ni kan väl räkna ut för Mig vad det blir för summa på årsnetto.

 

Hälsningar

matssons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Glenn,

 

En så liten avsättning på ca 300:-kr per månad det har alla yngre lite sparsamma avsatt de senaste 10 åren, och därför kan det inte vara några problem för Er, så sparsam som Ni är.

 

Vad Jag kan förstå så är det bara Herr och Fru slösa som inte klarar en så liten utgift på en gång, i stort kan man inte ens säga att det är en utgift.

 

Det var inte så länge sedan Ni och era meningsfränder i detta forum talade om både bilar och insatslägenheter, så vitt Jag kan förstå så måste ju det röra sig om många hundra tusen.

 

Vid dessa tillfällen då var det inte ens tal om vare sig hyrlägenheter eller undvara bil till sparkapitalet tillä dessa investeringar, bara på räntan på inlånat kapital skulle ha finanserat ett årskort och i slutändan redovisat en stor nettovinst på inköpet av resbiljett oavsett månadskort + platsbiljet eller årskort + platsbiljett.

 

Ni kan ju göra en kalkyl och räknafram resultatet till Mig, Jag skall rätta till alla era fel, men det är ingen risk så duktig som dagens ungdom är att Jag skall behöva spilla tid på resultatkontroll.

 

Hälsningar

matssons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen kalkyl är nödvändig, jag kan nog hosta upp 22-27K Krona om det skulle behövas, men en sittplats och ett årskort till ett arbeta som jag bara är provanställd på kan jag inte lägga ut (Regel, säkra för det osäkra), Dessutom är det inte värt det.

 

Jag har dessutom inga skulder eftersom jag betalar allt i kontanter. Mina kompisar är likadana, vi hatar alla skulder; Min definition av skuld = fångenskap, dvs icke frihet och noll (ekonomisk) handlingsförmåga, och som ultra demokrat tål jag inte sådant.

 

Nu har jag en mattematisk uppgift till dig:

 

Räkna ut hamming weight på algorithmen (som sådan) på följande sida,sedan för pluspoäng kan du räkna ut den statisiska probabiliteten (SAC) för samma algorith:

 

http://www.geocities.com/Ichinin/KeySchedule.htm

 

Glenn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...