Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med mitt IP

LolaJ

Recommended Posts

Jag har just skaffat en ny dator och anslutit den med den gamla via en

D-Link router.

När jag creatar en LISTEN Counter-strike server så hittar inte jag eller någon annan min server. Vad jag vet så är det portnumret som ändras hela tiden. Hur kan jag få reda på mitt portnummer?!

/LolaJ

oftast brukar det vara port nr 27015 som cs använder, om det inte så att du har konfiguerat.

Så det är port nr 27015 som du måste öppna

Jag har haft en dedicated server och jag brukade öppna portarna mellan 27000-27039 tcp/udp.:thumbsup:

hmm, jag hade det problemet också en gång i tiden, men kmr tyvärr inte ihåg hur jag löste det problemmet =/

använd dedicated server istället^^

Alltså samtidigt som mitt ip byts så byts min port också,, ibland bara porten,, jag vill få reda på PORTEN varje gång den byts så jag kan min server ip+port..

OK.

Ett litet halmstrå: Om du inte kan få statisk IP kanske det funkar att använda en tjänst som t ex dyndns? Men det beror ju på vem det är som bestämmer att porten ska ändras...

Din "Source port" för din server byts för varje session, det ska den göra också eftersom det är "referensnummer" för anslutnignen. Se med "netstat -n" i cmd fönster så förstår du, flera anslutingar med port 80 som destination men med olika källportar, dvs anslutningar.

Ignorera den och koncentrera dig på den port som Codler redan postat till dig.

Hur fixar jag dyndns?

du registerar dig här

www.dyndns.com

Jag använde www.no-ip.com

Prova göra så här :

öppna listenserver.cfg (den filen hittar du i cstrike mappen)

och skriv dit detta:

hostport 27015
port 27015

här står det lite om server:

http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=204&p_created=1094004090&p_sid=TWynwJni&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTgmcF9wcm9kcz00JnBfY2F0cz0wJnBfcHY9MS40OzIudTAmcF9jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PXBvcnQgNg**&p_li=&p_topview=1

Jag har fixat problemet och tackar alla som har postat.

Nu har jag fått ett problem till, hur fixar jag Fast ip med en router?

Jag väljer Dynamic DNS men när jag söker efter servern så står det 27015 som port och det är inte min port.. och porten byts varje gång servern startas om... ngn ide?

öm.. jag sa öppna portarna mellan 27000-27039, inte att dedicated skulle vara på 27039, på dedicated ska det vara som normalt, altså 27015.

Om jag lägger 27015 som port Så kan INGEN hitta den om man söker efter den,, inte ens jag, om jag addar den i favorit och skriver tex 271.151.22.33:27015 så kommer inget fram...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...