Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jobba på TV4=Idiot.


mindsleep

Rekommendera Poster

Är du idiot? Är du högutbildad som fuskade dig genom examen? VÄLKOMMEN TILL TV4 IT.

 

Hos oss får du hög lön och erkännande trots att du aldrig borde få jobba med IT.

 

Bara stort grattis till idioterna på TV4.

 

Snacka om att man anställer hippt som happt utan att kolla hur kunniga dom är. Ex. Jag skickade nyss ett klagomail till dem från hemsidan efter att ha skrivit i 10 min och klickat på skicka knappen. Gissa vad som hände?

 

Ett fel meddelande visades och HELA mitt meddelande är BORTA. IDIOTER.

 

Vad klagade ja på...streaming. TV4 har VÄRLDENS sämsta stram tekniker. Jag har ett SLOW bredband på ca 0,5 Mb. Det finns inte en möjlighet i världen att se klipp för mig. Trotts att jag kan se klipp från bubblare.se, break.com och youtube. Företag med 1/1000 del av TV4+s IT budget. Dom har förstått hur man gör. LADDA medans användaren trycker på ex. paus knappen. MEN TV4 har inte förstått nånting. Deras tekniker/programmerare måste vara människor som egentligen skulle ha gått på socialbidrag för INGEN annan skulle anställt dom.

 

Det är OTROLIGT! IT-branchen verkar endast bry sig om vilken skola man gått i oc skita i vad man egentligen kan.

 

Jag är så uppretad för JAG VET att jag kan bättre.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt talat: Varför skaffar du inte mer "bredband"? Snål eller??

 

Ärligt talat: Varför ställer du så dum fråga? Dum eller?

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mindsleep skrev:

 

Ärligt talat: Varför ställer du så dum fråga? Dum eller?

 

//MVH Mindsleep

 

Vilket lågvattenmärke. (Full eller?)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket lågvattenmärke. (Full eller?)

 

Korrekt. Lågvattenmärke...kom igen? Det var en kontring på hans "Snål eller??". Om jag nu hade möjlighet till snabbare bredband så tror jag nog jag skulle ha råd att lägga ut 50 spänn extra i månaden. Det har ett "socialfall" också.

 

Men nu var ursprungstråden inte om det. Utan hur värdelösa TV4´s tekniker är som inte ligger efter alla andra video tjänster. Vilket är ohyggligt konstigt med tanke på att de har hutlöst mycket med pengar att lägga ut på nya värdelösa kanaler. MYCKET märkligt.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu var ursprungstråden inte om det. Utan hur värdelösa TV4´s tekniker är

Jag märker då absolut ingen skillnad i hastighet på tv4 eller youtube.

Jag är så uppretad för JAG VET att jag kan bättre.

Att sitta och spy galla på andra, samtidigt säga att du kan göra det så mycket bättre och ändå måste få hjälp från mig eller andra här med så grundläggande saker som javascript.... hm...jag tror faktiskt inte du kan leva upp till det du säger. Man ska inte kasta sten i glashus vettu =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag märker då absolut ingen skillnad i hastighet på tv4 eller youtube.

 

Att sitta och spy galla på andra, samtidigt säga att du kan göra det så mycket bättre och ändå måste få hjälp från mig eller andra här med så grundläggande saker som javascript.... hm...jag tror faktiskt inte du kan leva upp till det du säger. Man ska inte kasta sten i glashus vettu =)

 

Anjuna, jag är oerhört tacksam för all den hjälp jag fått av dig. Det ska du veta. Jag uppskattar dig. Klockan är mycket och jag antar att du som jag har druckit ikväll. Likaså var det då jag startade tråden.

 

Men jag står för det. Jag står för de inlägg jag skrivit i denna tråd.

 

Jag blir dock lite förvånad. Ang. hastigheten att du inte märker någon skillnad. Kan det ha att göra med att du har bra bredband? (Snabbare än 0,5 Mb).

 

Sedan ang. "Jag kan göra det bättre". Ibland blir man något övermodig då man druckit. Så kan vara i detta fall. Men jag tvivlar starkt. Ska det vara ett problem att låta en video buffra samtidigt som jag pausar en knapp?

 

Youtube.com, Break.com, Bubblare.se (för att nämna några) har gjort det. Det är inga "kärnfysiker" bakom de företagen. Är detta ett problem bör man nog inte jobba i en koncern och som TV4. Jag kan absolut "noll" om streaming och dyl. men andra har lyckats.

 

Du bedömmar alltså mina "skills" efter dom frågor jag postat här? "Någonting som grundläggande som javascript?". jag blir faktiskt förvånad. Jag har bedömt dig som en intelligent person. Men jag blir förvånad av det uttalandet. Du, liksom jag är utvecklare. Vill du att jag ska utveckla varför jag är förvånad? Så gör jag det mer än gärna. Men jag tycker inte det ska behövas. Jag tror du vet varför.

 

Slutligen, även om du får en del kritik av mig här så hoppas jag att du fortsätter svara på mina "grundläggande" frågor. Du är en betydelsefull nät-kompis. Även om vi resonerar och tycker olika. Kanske är det därför jag respekterar dig.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2006-12-03 05:07:25 av mindsleep]

[inlägget ändrat 2006-12-03 06:00:52 av mindsleep]

[inlägget ändrat 2006-12-03 06:02:47 av mindsleep]

[inlägget ändrat 2006-12-04 02:03:34 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...