Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

spela mot internet (behöver expert hjälp)


tobin

Rekommendera Poster

Jag är inte helt säker på var jag skulle posta deta det handlar om spel men lika mycket om nätverket o jag tror att det är någon form av router fel.

 

Deta är lsvårt att säga men jag ska göra mitt bästa så här

är läget

Rome totalwar

battlefield 1942

medal of honor

Går att spela över nätet

 

men

heroes 3

worms 2

quake 1

Funkar inte

 

Jag burgar med heroes

Jag o min kompis skulle spela deta över nätet via tcp/ip han testade o Joina mig o tvärt imot med ip som jag fick ifrån whatismyip.com

o den vanliga lokala ip som altid börgar på 192.168.

Inget av dessa funkade det kommer fram felmedelandet från spelet That ip was not found trots att det ska funka med den jag fick från whatismyip.

sen testade jag ett IP program som hette Hamachi där jag fick en annan IP min kompis skaffade också programet då kom servern fram inne på spelet som det skulle men det går inte att joina det står något i stil med kunde inte hitta all info (jag kommer inte ihåg riktigt)

 

På worms 2 kan jag inte joina någon server, spelet söker efter de servrarna jag försöker joina men hittar inget den bara söker vidare tills man avbryter sökningen, här har jag inte hunnit testa hamachi än.

 

På quake 1 kan jag inte hitta servrarna min kompis startar o han kommer inte in på de jag startar här testade vi med hamachi o IP från whatismyip.

 

Felet beror inte på brandvägen det har jag kollat o felen kommer även om jag testar med att spela med flera olika kommpisar så felet sitter hos mig .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen testade jag ett IP program som hette Hamachi där jag fick en annan IP min kompis skaffade också programet då kom servern fram inne på spelet

 

I hamachi, har du kollat så att allt är grönt och inte gult? för det brukar hända för mig att det e gult ibland när jag använder hamachi och då kan man inte nå varandra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...