Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får jag in Kanaler?


blozzy

Rekommendera Poster

Hej! Jag har ett MSI Mega Sky 580 till min dator. Den lilla medföljande antennen var inte mycket att ha (ingen signal alls) men när jag kopplade in den analoga antennen från taket fick jag in alla fria analoga kanaler.

 

Men nu så har det analoga nätet lagts ner :( Hur gör jag nu för att få in digital-tv i datorn? Kortet är digitalt så det borde funka på något sätt.

Ska jag koppla det via en digitalbox? har en digital-box till TV:n i vardagsrummet med ett viasat-abbonemang. Går det på något sätt koppla vidare en kabel från den till mitt tv-kort?

 

Kanske måste jag köpa en boxer till för att få in kanaler? Jag nöjer mig med de vanliga kanalerna man får i boxer-paketet. Är alltså inte ute efter att få in alla kanaler i vårt viasat-abbonemang. Det enda jag vill är att kunna se på TV i min dator ;)

 

 

tacksam för svar / Oskar

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men får jag in digitala kanaler med en vanlig antenn?

 

Japp. Men har du digital kabel-TV, så måste du ha ett kort som klarar det (DVB-C). Det marksända nätet (vanlig antenn) sänder med DVB-T.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du säger - den inbyggda antennen är inkluderade antennen är inte mycket att hurra för.

men när jag kopplade in den analoga antennen från taket fick jag in alla fria analoga kanaler.

Men inga av de fria marksända digitala kanalerna?

Låter som eran antenn är av äldre modell som inte tar emot de frekvenser som den digitala kanalerna sänds över. En ny antenn kan krävas med andra ord. Bra mottagningsförhållande? En liten bordsantenn kan då räcka.

 

har en digital-box till TV:n i vardagsrummet med ett viasat-abbonemang. Går det på något sätt koppla vidare en kabel från den till mitt tv-kort?

Med det kortet du har går det inte, finns ingen ingång på det som passar. Har du ett grafikkort med ViVo, Video in Video out, så kan du koppa din digitalbox till datorn via detta.

 

MSI Mega Sky 580 ska räcka för att ta emot de fria marksända kanalerna. Vill du ha betalkanalerna får du antingen skaffa en box för Boxer eller satsa på ett mer avancerade TV-kort till datorn som har möjlighet att läsa av Boxers programkort.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...