Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

gästbok i asp kursen


silverworld

Rekommendera Poster

jag är inte så haj på det här så ni får väl dumförklara mig :P

 

men jag skulle göra en gästbok från asp kursen på denna sidan men när jag skulle testa o lägga ut den så ser det ut att funka till jag ska skicka ett inlägg, då står det så här:

 

Technical Information (for support personnel)

 

Error Type:

ADODB.Connection.1 (0x800A0BB9)

The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.

/applications/gastbok/default.asp, line 36

 

och det är denna raden:

 

Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=c:\inetpub\wwwroot\applications\gastbok\data\gaster.mdb"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sökvägen till databasen är fel antar jag. Man har inte samma sökväg på datorn lokalt (hemma) somnär man laddat upp den till ett webbhotell.

 

Finns det inlägg som visas korrekt sedan innan? (i databasen menar jag då)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du först har skapat sidan lokalt och sedan lagt upp den på webben (hos ditt webhotell). Korrekt?

Om du har ett konto på webhotellet där databasen ligger i en undermapp som heter db så kan du skriva så här:

 

Connect.Open [GRÅ]"driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq="[/GRÅ]& [b]Server[/b].MapPath([GRÅ]"\db\gaster.mdb"[/GRÅ])

 

 

edit: Här dumförklaras ingen (iallafall inte utan grund) ;-)

 

Du kan använda samma förfarande på din lokala version. Då ser kodsnutten ut så här:

 

Connect.Open [GRÅ]"driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq="[/GRÅ]& [b]Server[/b].MapPath([GRÅ]"\applications\gastbok\data\gaster.mdb"[/GRÅ])

[inlägget ändrat 2006-11-23 12:09:23 av Leon_]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...