Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stora problem d-link dgl-4300


allemo

Rekommendera Poster

har nyligen köpt in min gamefuel router och har problem med den, dessa är problemen:

 

den klarar inte av att man lösenorsskyddar sin uppkoppling med t ex wpa, den ansluter helt enkelt inte till internet då utan den står bara och söker ip men hittar det aldrig.

 

sen streamar den helt värdelöst, när man ska köra en nerladdning på internet och t ex dc++ så dör den efter bara ett par sekunder oftast, har försökt med det mesta men har ingen aning om vad felet är?

 

sista problemet är att för en tid sen skulle en polare komma och lira world of warcraft här. problemet var bara att när han väl lyckats komma in i spelet och går in i världen så är han inte online. han kna inte göra något pga av detta. jag försökte aktivera gamefuel och gjorde det mesta men det ville inte hjälpa.

 

har jag köpt ett måndagsexemplar eller är det bara nåt jag lyckats missa? jag är väl ingen superexpert direkt men några baskunskaper har man väl alltid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den klarar inte av att man lösenorsskyddar sin uppkoppling med t ex wpa, den ansluter helt enkelt inte till internet då utan den står bara och söker ip men hittar det aldrig.

 

Routern i sig borde få sin ipadress oavsett hur du kopplar upp dig mot den. Är det din dator som inte får nån ipadress? Hur vet du att du har kontakt med routern? Har du rätt passphrase?

 

sen streamar den helt värdelöst, när man ska köra en nerladdning på internet och t ex dc++ så dör den efter bara ett par sekunder oftast, har försökt med det mesta men har ingen aning om vad felet är?

 

Vad menar du med att den dör? Bootar den om?

 

Jag har vid flera tillfällen laddat ner torrents på runt 40GByte och det har gått med mer än 5MByte/s och runt 50-100 samtidiga uppkopplingar helt utan problem.

 

jag försökte aktivera gamefuel

 

Jag har inte använt den funktionen men det enda den gär är ju att prioritera viss trafik. Fungerar det inte utan gamefuel lär det knappast fungera med gamefuel. Kanske ni inte har öppnat upp portar o s v som man måste?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, ska testa portarna nästa gång han är här. borde ju vara nåt i den stilen iofs.

 

routern är igång och jag kan surfa hur mkt jag vill men nerladdningen dör. det slutar helt enkelt att ladda hem efter ett par sekunder. tankar jag en fil så drar det upp i maxhastighet men slutar efter ett tag helt. det är som att nerladdningen disconnectas från användaren jag laddar av.

samma sker om jag ska se något på t ex aftonbladet eller svt.

 

 

 

routern får väl en ipadress men datorn får inte någon när jag kopplar upp efter att ha skrivit lösenordet. möjligen har jag inte rätt passphrase. ska kolla upp det. börjar fundera kring det du frågade om jag verkligen har kontakt med routern? det är möjligt att jag inte har det. det låter ju troligt eftersom min dator inte hittar någon ipadress.

 

men om det finns något annat som kan vara orsaken är jag tacksam för svar.

 

[inlägget ändrat 2006-11-23 01:21:49 av allemo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

routern är igång och jag kan surfa hur mkt jag vill men nerladdningen dör. det slutar helt enkelt att ladda hem efter ett par sekunder. tankar jag en fil så drar det upp i maxhastighet men slutar efter ett tag helt. det är som att nerladdningen disconnectas från användaren jag laddar av.

samma sker om jag ska se något på t ex aftonbladet eller svt.

 

Trådlöst eller trådbundet?

 

om jag verkligen har kontakt med routern?

 

Det låter som om det är problem att koppla upp din dator till routern.

 

Först tycker jag du ska testa routern från en dator som är kopplad med sladd till routern.

 

När det funkar kan du börja testa med trådlös koppling.

 

Detta för att kunna avgöra om det är routern eller den trådlösa förbindelsen som det är problem med.

 

Som jag beskrivit är 4300 mycket kompetent när man vill skicka massvis med data under lång tid (den blir aldrig mer än fisljummen). Antingen är det fel på ditt exemplar (sånt händer ju) eller så är det inställningar som inte är som de ska vara.

 

Jag kör aldrig DC utan enbart bittorrent men såvitt jag förstått är bittorrent betydligt tuffare mot routers än vad DC är?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej

Kolla om du har version A3, isåfall kan du prova att ladda ner och installera firmware 1.7

Finns en del som har problem med version A3 av någon anledning.

Läs mera här http://forum.support.dlink.se/viewforum.php?f=6&sid=b6ed2404ce8c296f2f247987005fc419

 

Ring annars D-Link 0770-330035

 

[inlägget ändrat 2006-12-05 15:02:18 av Larsa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tyvärr.. har inte hittat nån lösning ännu. funderar på att byta ut routern och se om det bara är ett kasst exemplar jag har

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dock hittat en lösning som funkar på min.. Garanterar inte att det funkar på din med:

 

Jag laddade ner de nån ny konstig firefirm (1.7) och hela skiten gick åt h-vete när jag skulle installera den. Så jag blev tvungen att använda mig av resetknappen (hårdvaruknappen bak på routern) och efter ha gjort det fungerade plötstligt nerladdningen från tex. DC++ utan att brytas. Lovar inget men kan vara värt ett försök.

 

Alltså, jag prova att bara använda dig av reset och se om det funkar efter det.

[inlägget ändrat 2006-12-19 10:18:02 av Zelan]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...