Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ang nyheten "6,5 miljarder OS-besök - inga problem


kata_ri_na

Rekommendera Poster

Computer Sweden skriver idag:

 

"Tre S390-minidatorsystem, 50 RS6000, tre RS6000-servrar och 540 Intelbaserade Netfinity-servrar är basen för OS-webben i Sidney.

- Vi förväntar oss inga datorproblem, säger Tom Furey på IBM. (...)

 

Den här gången är det extra viktigt att allt klaffar. IBM vill undvika den typ av problem, bland annat att pressen fick vänta alltför länge på resultaten, som drabbade företagets datorsatsning vid OS i Atlanta för fyra år sedan. Den här gången har man dock haft sex månader på sig att få ordning på allt. Sedan i juli har systemen testats i tre simuleringar av spelen bara för att komma på vilka problem som kan dyka upp."

 

Läs hela nyheten på

http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=000914-CS1

------------------------------------------------

 

Jag slår vad om att det inte kommer funka ändå. Nån som vill sätta emot :)?

 

Imorgon börjar det... (ja, jag vet att det var damfotboll eller nåt igår, men iaf...) Jag är notoriskt oidrottslig men OS, det är ändå nåt special. Åsså sänder de hela klabbet mitt i natten *snyft*. Får väl se till att äntligen lära mig Long Play-funktionen på min video.

 

Friidrotten och ridsporten är personliga favoriter. Kanotslalom och konstsim går fetbort. Förresten är "Hockey" med också i sommar-OS??? Och när blev beach-volleyboll en sport?

 

Hur planerar ni OS-veckorna go´vänner? TV-slavar eller plågsamt medvetna om att alla favoritprogram är inställda?

 

Mvh

 

 

Cattis, nyhetsred, idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va!!! Är det OS igen! Höll dom inte på med det för några år sedan oxå. Tycker det håller på att bli lite uttjatat. Dom började i Grekland för en massa år sedan och dom har fortfarande inte kommmit i mål. Min mormor skulle springa 100m fortare än dom.

Tycker kanotslalom borde höra till vintersporterna. Bär upp en tvåmans kajak i Palmer Garchen Bitte Kirchen (eller vad det nu heter) och åk nerifrån den.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

----

Jag slår vad om att det inte kommer funka ändå. Nån som vill sätta emot :)?

----

 

Jag citerar bara Murphys lag: Om något kommer att gå fel så kommer det också att göra det.

 

 

----

Hur planerar ni OS-veckorna go´vänner? TV-slavar eller plågsamt medvetna om att alla favoritprogram är inställda?

----

 

Installerade ett TV-kort i testdatorn på jobbet igår. Har tillgång till SVT 1+2 och TV 4 :) Med andra ord, OS och arbete går ihop.

 

 

mvh

 

Ove Söderlund

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mats H - chefen - kom precis förbi och sa med bister min "vi ska inte installera några tv-kort i våra datorer"... Så det verkar som den möjligheten är körd :)

 

Nu är jag ju inte på jobbet på natten iaf, men frågan är om man kan få skjuta på arbetsdagen lite. Tänkte att jag kunde jobba kl. 12-20 de kommande veckorna...?

 

Cattis, nyhetsred, idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Starta ett "OS" forum där sportfånarna som suttit uppe hela natten kan ge oss andra resultaten och små sammandrag på morgonen.. Åsså kan man ju debattera där huruvida dommaren dömmer eller bara är allmänt pucko osv...

 

Kan nog hetta till värre än Datorkrig.. :-)

 

/E

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller ännu bättre. Starta ett "Tillfälliga meningslösa diskussioner som bara tar upp en massa onödig plats på alla andra forum"-forum.

 

Jag struntar fullständigt i OS. Ganska bra faktiskt, eftersom jag ändå inte kan se på det på lektionstid i skolan.

 

Bara så ingen missförstår mig så säger jag att jag inte har någonting emot att andra människor gillar sport.

 

/ Oskar - totalt ointresserad av så gott som all sport.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

magnus sandell

 

 

----

Jag citerar bara Murphys lag: Om något kommer att gå fel så kommer det också att göra det.

 

 

----

Kolla in ditt citat...byt ut k-ordet...

Jag ska kolla på beachvolley för damer, men det är nog allt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...