Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med windows - Nybyggd dator


JonasW09

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag har nyligen köpt och byggt ihop en dator för första gången. De enda delarna som kommer från en tidigare dator är hårddisken och dvd-läsaren. Allt verkar fungera, datorn startar upp som den ska och så, men när jag ska gå in i Windows (jag har haft två operativsystem tidigare, så jag kommer in på ett ställe där jag ska välja opsystem) så startar datorn bara om sig.

 

Först trodde jag att moderkortet inte hittade hårddisken (i BIOS så står det att den inte kan hitta primär master), men eftersom jag kommer till op-system valet tvivlar jag.

 

Så nu har jag ingen fungerande dator, men ett 14,000-kronors bygge som inte vill starta. Det har varit så sen jag fick sista delen i måndags, och jag skulle verkligen behöva hjälp.

 

[inlägget ändrat 2006-11-22 18:00:08 av JonasW09]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du byggt en ny dator och använt samma systemdisk utan att formattera om och installera om windows?

 

i så fall...

 

hela systemet är ju konfigurerat till din förra hårdvara sedan förra installationen. om du har sparat ner viktiga filer sedan innan så kan du slänga in windowsskivan och installera om. annars får du nog åka till nån kompis och fiska fram dina viktiga filer.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...