Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TJänsten task scheduler beter sig konstigt.


Gurkan74

Rekommendera Poster

Hej! När jag startar windows xp så får jag upp ett meddelande som säger något i stil med. ---------------------------

Tjänsten Task Scheduler

---------------------------

Vissa aktiviteter kördes inte när de var schemalagda eftersom tjänsten Task Scheduler inte kördes. Du kan se de berörda aktiviteterna och försöka köra dem nu i mappen Schemalagda aktiviteter.

---------------------------

OK

---------------------------

Jag tittar i mappen schemalagda aktiviteter och där finns bara hd reg som jag kör men efter 10 minuter ploppar samma meddelande upp igen, varför vad gör jag? Hjälp! /Anders.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att ta bort aktiviteten och är den i så fall fortfarande borta efter en omstart av datorn? Går det att se vilket program som körs, i vilken mapp det ligger etc?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Det går inte att se vad hdreg gör och jag vet inte vilket program som kör hdreg men jag antar att det är något med registret. men nu har det helt plötsligt slutat men jag fattar inte varför det över huvudtaget ploppar upp ibland. /Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Det går inte att se vad hdreg gör

Vadå, kan du inte öppna egenskaperna för den? Högerklicka på den och välj Properties eller Egenskaper.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Nej faktiskt inte. Det gick inte alls att komma åt några egenskaper. Men nu har det slutat tack och lov. Fast jag ger mig den på att det börjar snart igen. När jag klickade på egenskaper kom det upp något felmeddelande jag nu inte minns. Men då hör jag av mig det lovar jag. /ANders.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Nu kom den tillbaka och när jag klickar på egenskaper på hdreg kommer följande upp. ---------------------------

Schemaläggaren

---------------------------

Det gick inte att initiera dialogrutan Allmänt.

 

Felet är:

 

0x80070534: Det har inte gjorts någon mappning mellan kontonamn och säkerhets-ID.

 

Ett fel inträffade under försök att hämta kontoinformation för en aktivitet. Du kan fortsätta att redigera aktivitetsobjektet men du kan inte ändra kontoinformationen för det.

 

 

---------------------------

OK

---------------------------

Och sen klickar jag på ok eller verställ och då dyker följande upp.

---------------------------

Schemaläggaren

---------------------------

Det gick inte att initiera dialogrutan Allmänt.

 

Felet är:

 

0x80070534: Det har inte gjorts någon mappning mellan kontonamn och säkerhets-ID.

 

Ett fel inträffade under försök att hämta kontoinformation för en aktivitet. Du kan fortsätta att redigera aktivitetsobjektet men du kan inte ändra kontoinformationen för det.

 

 

---------------------------

OK

---------------------------

Så nu står jag på samma fläck igen. Förlåt om det blev rörigt . Är blind och läser på en läsrad me dpunktskrift och det är toksvårt att hantera idgs forum. /Anders.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag tackar och bugar. Låter ju tryggt att jag kan skriva och klippa och klistra i detta röriga forum. Dessutom är sidan så långsam hos mig att det tar enormt lång tid. NÅja tack ialla fall. Jag tog förresten bort den där schema läåggningen och inget har hänt vad jag vet i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...