Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
SnowCat

mina nyhetsbrev hamnar i spamkorgen

Rekommendera Poster

SnowCat

Tack Anjuna

Jo - att det är Herman som skrivit är det säkert inte många som tror (att det är just han) men jag vet att det är han för vi mailade varandra kvällen före. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Leon_

Vilken kanonsida!

Nu när nyhetsbrevet fungerar som du vill passar jag på att anmäla mig till det.

Poäng utdelat till SnowCat för sidan. Vilket innehåll. Underbart =)

Poäng även till Anjuna som, som alltid, hjälper till & aldrig ger upp :thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anjuna Moon
Poäng även till Anjuna som, som alltid, hjälper till & aldrig ger upp

Tackar Leon_ och tack även till Erik Junesjö och MrB för poäng! :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SnowCat

hej och tack :-)

jag är inte här inne så ofta och vet inte riktigt vad dom där poängen är till för?

jag vill ge högsta poäng till er som hjälpte mig! :thumbsup:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ClaesT

Trevlig site som sagt, och vilken fantastisk hjälp att få nyhetsbrevet att rulla!

Jag vill lägga till några tips/förslag av lite annan karaktär:

Det finns en del saker att tänka på för den som skickar ut nyhetsbrev. För att ingen person ska få ett nyhetsbrev som denne inte bett om bör man kolla lämnade adresser innan man lägger in dem i utskickslistan: Skicka ett första mail där det står ungefär att "Någon - troligen du - bad kl xx:xx:xx om att få bli uppsatt på utskickslistan för nyhetsbrevet från historiesajten.se (ca x utskick per månad). Om det stämmer måste du för att inleda prenumeratioen skicka ett mail till /mailadress/ med koden /slumpkod/ i ämnesraden på mailet. Tryck på "svara" och kopiera in koden i ämnesraden och skicka iväg så inleds din prenumeration. Om du _inte_ vill ha nyhetsbrevet behöver du inte göra någonting alls." När svaret kommer (och koden stämmer) - lägg till adressen, i annat fall - låt bli.

På så sätt kan ingen ovän anmäla ett antal epostadresser som går till personer som anmäler spam - vilket kan vålla problem eller i vart fall besvär om det skulle inträffa (risken är förvisso ganska låg), och ditt nyhetsbrev kan då heller inte missbrukas av utomstående för att trakassera någon helt annan person (t ex genom att anmäla denne till 1000 olika nyhetsbrev inkl ditt - varpå denne bombarderas i månader med utskick denne inte vill ha och kräver kontakt med 1000 nyhetsbrevutskickare för att få hejd på eländet). Och om någon som ledsnar på nyhetsbrevet rapporterar det som spam bara för att bli av med det (det är helt fel handlat, men det förekommer) - så kan du beskriva din rutin för din internetleverantör och på så sätt visa att du inte skickar ut spam utan mail bara till personer som verkligen vill ha dem.

Ta också väl hand om mailreturer (mail som inte kan levereras) så att mail som kommer i retur med en felkod på 500-någonting tas bort från utskickslistan, och likaså mail som förslagsvis tre gånger i följd - dvs tre olika utskick - kommer tillbaka med en felkod på 400-någonting att de slutgiltigt inte kunnat levereras. Lite administrationsjobb, visst, men internet-vänligt!

Lycka till framöver med site o nyhetsbrev!

Claes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Leon_

SnowCat skrev:

jag är inte här inne så ofta och vet inte riktigt vad dom där poängen är till för?

Poängen är "bara" till för att visa uppskattning. Varje inlägg kan få max 5 poäng och varje medlem kan fördela 5 poäng per dag (har för mig att det är så).

På eforums startsida kan man se vilka 10 som har samlat på sig flest poäng under året.

Personligen gillar jag idén med poäng. På andra forum där denna funktion inte finns saknar jag den ofta då någon skrivit ett bra/hjälpsamt inlägg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
T_Codez

Hej En supertråd som jag kommer få nytta av...

Det jag funderar över är om man kan lägga till länkar / länkade bilder etc. Jag skulle vilja formatera innehållet, så det ser lite roligare ut...

Eller åtminstånde få till en länk som kan peka på en formaterad sida med relevant innehåll.

Jag med familj har en e-handelsida med idag ca: 600 medelmmar/ prenumeranter och nu orkar inte "oscommerce" inbyggda nyhetsbrevsfunktion inte med längre... Well... därav behovet att kunna formatera det lite...

Finns det några samlade kommandon etc. för den här miljön.

Tacksam för all hjälp i det här ämnet...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ClaesT

Länkar du borde det vara lättare att hålla koll på intresset för olika delar.

Observera att vissa webmailtjänster (t ex Hotmail) inaktiverar länkar o bilder som ska hämtas.

Det uppskattas iallafall av vissa konservativa personer att om du nu insisterar på att skicka ut html-mail också använda mailets textdel och ge motsvarande information där också (alt bara en länk till en spda där hela nyhetsbrevet finns i tjusigt htmal-format).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...