Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte ansluta till localhost


rawde

Rekommendera Poster

Jag försöker köra ett program som har ett webinterface som man kommer åt via http://localhost/mittprogram1.

 

Av nån anledning går inte det. Meningen är att det programmet senare ska ha egen tillgång till en extern server via SSL, men eftersom jag inte fick igång det försökte jag ansluta ett likande program till den externa servern via en SSH2-tunnel. Mitt SSH-program anvisade att jag i mitt andra program skulle ange localhost som extern server i sina inställningar och med SSH-klientens inställningar skulle denna uppkoppling tunnlas vidare hela vägen till den externa servern. Jag antar att det är såhär man tunnlar normalt sett.

 

Problemet är bara att inte heller denna gång så kunde mitt program hitta localhost, så jag börjar fundera om jag slagit av någon tjänst nån gång i begynnelsen när jag skulle stänga av onödiga tjänster. För mitt första program drog jag även igång IIS-tjänsten, eftersom den då behövdes och den startar numera automatiskt.

 

Jag kör WinXPP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tänk att det kom jag inte att tänka på själv. Var inne kollade i F-Secure Internet Security, men kollade efter annat. Ska testa att köra via IP-adress när jag kommer till den maskinen.

 

Jag kör Spybot Search & Destroy också. Är jag ute o cyklar när jag tänker på att det kanske har att göra med hosts-filen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle det ju kunna vara.

Se till att det står följande i C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

 

127.0.0.1 localhost

 

När du ändå är i den mappen, kolla om du har

loopback 127

i filen networks.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar att hitta webgränssnittet om man anger IP-adressen direkt och i Hosts-filen har jag bara den posten du anger. I networks finns också det du skriver, så allt verkar stämma? Vad skumt att det inte gick att låta den hitta via localhost som snabbväg. Men vänta lite....

 

 

...ahaaaAAaa.... jag körde Firefox 2 när jag försökte förut, nu när jag tycker att den fått spel o sitter o suger processorkraft har jag stängt av den o kör IE ett tag. Det är ändå skumt att det inte ska funka i FF. Undrar om man hittar nåt i about:config....

 

Nae, nu verkar det funka överallt. Det var bara ett spöke verkar det som. Jag tycker ändå du ska ha tack för hjälpen o poäng för pedagogiken! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...