Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej byta namn på mapp HP_Ägaren


Pia H

Rekommendera Poster

Har en ganska ny dator med bara ett konto. Bytte aldrig ut namnet HP_Ägaren och har nu installerat ett Nero-program som inte funkar därför att bokstaven Ä finns med i systemfilmappen... Har försökt byta namn men det går ej e-som det är en systemfilmapp - någon som vet hur man kan lösa detta? Det gick bra att byta namn på själva kontot, men mappen HP_Ägaren ligger kvar i alla fall...

Pia

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt korrekt, Windows låter dig byta namn på kontot, men systemkatalogerna finns kvar under samma namn, det är en rent kosmetisk ändring.

 

När jag bråkat med detta problem har jag misslyckats båda gångerna. Istället gjorde jag så att jag skapade ett nytt konto med administratörsrättigheter med ett nytt namn, som sedan fick ta över alla inställningar o dokument. Sedan raderade jag det gamla kontot. På så sätt finns bara en användare kvar med adminrättigheter (nåja, sanning med modifikation, men ändå).

 

Antingen gör du som ovan, eller så startar du om i felsäkert läge, vilket gör det möljigt att logga in på kontot Administratör, som är det egentliga kontot som styr alla andra konton. Därifrån kan du skapa det nya kontot o föra över filer o inställningar, innan du raderar det gamla kontot HP_Ägare.

 

Lycka till!

 

 

ps. Vad är det för pappskalle hos datordistributören som kallar kontot för HP-Ägare? Undrar hur många av deras köpare som ringer tillbaka med samma problem som du. De borde i alla fall göra det. ds.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...