Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorbutiken.com suger


pelle1

Rekommendera Poster

Datorbutiken.com är ett riktigt skitföretag. Beställ inte något från dem. Jag ska aldrig göra det mera. Jag betällde för en tid sedan bland annat ett moderkort när jag fick det så visade det sig att datorn var allt annat än stabil. Det kom felmedelanden som bara brukar visa sig på extremt överklockade datorer. Jag skickade tillbaka moderkort, minne och cpu. Efter TRE!!! veckor fick jag det tillbaka och de skrev (någon telefon verkar de inte ha) att inga fel hittades. De skulle ha gjort en del små tester som jag betvivlar att de överhuvud taget utfört. Efter många tester och konsultation med andra tekniker så komm vi fram till att det måste vara minnes hanterningen. Jag köper då ett minne av en lokal datorbutik. Funkar inte då heller. Byter till ett moderkort. Allt funkar som det ska. När jag senare vill returera moder kortet så ska inte det gå. Inte ens byta det mot andra varor skulle gåförsig. Efter massor av brev så föreslår de att jag ska skicka hela datorn för felsökning. Ahhhrg den funkar ju nu men inte moder kortet som jag har i en kartong. Föresten så vad ska jag anväda under tiden när jag väntar i veckor. Efter ytterligare brev så vägrar de svara på mina klagomål. Låt er inte luras av deras låga priser. Servicen och är usel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
DatorButiken.com

Vi skulle aldrig få för oss att säga att vi testat en produkt, om vi ej gjort det. Alla produkter som kommer i retur och om fel ej funnits så borde de ej finnas där heller - våra tekniker är mycket kompetenta. Tyvärr vet jag ej riktigt vad detta ärende gäller, men maila till synpunkter@datorbutiken.com och uppge kund id samt returnr så tar vi itu med det direkt! Denna mailadress läses av ledningsgruppen i företaget och då problem tyvärr kan uppstå så är det viktigt att ta itu med dem. Du skriver att du bytt moderkort, men det framgår ej om du bytt till samma märke/modell eller något annat, det är bland annat sådan information vi skulle behöva. Om problemen nu försvunnit vid byte av moderkort så ber vi så mycket om ursäkt för att vi ej lyckats få samma fel då vi testat produkterna hos oss. Ett problem är att du antagligen beställt delar av oss och sedan själv monterat i lite av dina egna delar. Vid byta av moderkort kan mycket väl vissa fel försvinna om det är av annat märke/modell. Det kan t ex behövas göras annorlunda inställningar eller bios-uppdatering av det moderkort du köpte för att det skall fungera felfritt med de komponenter du redan har. Detta är bara spekulation om hur det kan vara, mer vet vi när du mailat oss. Vi hoppas att vi kan lösa detta snarast möjligt!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...