Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rondellkonst.se


spetzen

Rekommendera Poster

Mmm, de konstverken ser ut som resultaten från kreativ fredag på det lokala dagiset. Å andra sidan är det väl ofta vad som krävs för att få kalla sig konstnär ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog meningen. Började med att någon kapade huvudet av en riktig utsmyckning. Sen började folk här i byn att sätta ut egna små konstverk. En del i protest mot vandaliseringen och en del i protest mot de "riktiga" konstverken. Tycker det har en viss charm, särskilt de som ser ut som "kraetiv fredag".

Jag tänkte sätta ut ett tomt koppel i orginalrondellen, men det blev för mycke tänk och för lite verkstad (tunnbandet eller vad det nu var visade var lite för svårformat utan tillgång till riktig värme). Nu känns det som om det är för sent.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte sätta ut ett tomt koppel i orginalrondellen, men det blev för mycke tänk

Lite mindre tänk: Lägg ut ett koppel och låt det sluta precis vid vägbanan och måla sedan en stor röd blaffa på vägen =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske kan sprida konsten till 08:land.

Japp, skapar man ett par sådana vid Sveaplansrondellen lär rätt många hinna få en god titt på den per dag, med tanke på den flaskhals det är. Vill man vara extra smaklös så byter man ut hundkopplet mot en omkullvält barnvagn :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man vara extra smaklös så byter man ut hundkopplet mot en omkullvält barnvagn

Nej, då blir det inte en snackis, då blir det en rubrik i Aftonbladet och artiga män med vita rockar som erbjuder dig en tröja med låååånga ärmar :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artiga män med vita rockar som erbjuder dig en tröja med låååånga ärmar

Hahaha!

Nå, jag är ju iofs i behov av en lång betald semester, skitsamma vem som betalar för den och var jag spenderar den :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...