Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Logitech Momo Racing Force - Känsla?


Dada

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har lagt 1300 kr på något jag trodde skulle vara skitkul - en riktigt bra ratt till min dator. Dock verkar det inte fungera bra. Känslan i ratten är totalt obefintlig. Ratten går allmänt trögt, och "skakfunktionen" visar sig bara ibland, och lite när som helst, men ibland skakar den inte ens om man kör in en en vägg eller liknande.

 

Har installerat ratten på min WinXP-maskin och testat den med Colin McRae Rally 2005 och Need for Speed Most Wanted. I NFS fungerar skakfunktionen, men ratten går väldigt trögt, oavsett vilka inställningar jag gör. I CMR går ratten ganska lätt, men "Force Feedback-funktionen" är helt galen. Ratten skakar och har sig mitt på vägen, men reagerar inte om man kör in en vägg.

 

Jag tror att jag gjort alla inställningar rätt, och har testat en massa olika inställningar. Men den körkänslan som en så här dyr ratt borde ge infinner sig inte.

 

Någon som tror sig veta vad jag gör fel? Eller är detta en otroligt överskattad produkt? Min 4-5 år gamla Logitechratt utan Force Feedback ger 100 ggr bättre körkänsla.

 

Kan man göra något? Eller ska man bara utnyttja Öppet köp-möjligheten och lämna tillbaka skiten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

downshift.org

Hej!

 

Jag tror jag har precis samma ratt, och i grundinställningen med alla fjädrar och motorn på 100% går den väldigt trögt, inte kul alls. Men installera/ladda ner Logitech Profiler där du kan ställa in alla dessa värden, du kan även ha olika profiler för olika spel. Jag brukar köra NFS på runt 30-40% - då är det lagom motstånd, och då känner man även när man kör ut på kullersten eller blir påkörd bakifrån.

 

mvh.

Daniel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den kanske är trasig?

 

Jag har en likadan och använder den i F1C99-02 och själv tycker jag att känslan är helt grym!!!

 

Första försöket blev dock en enorm besvikelse - allt kändes totalt bakvänt. Det visade sig att med den här kombinationen av ratt+spel skulle styrkan på FF sättas till ett negativt värde för att den skulle fungera åt rätt håll. Min FF blev alltså totalt bakvänd :)

 

Jag har inte använt Logitechs program för att göra inställningar utan gör det inifrån spelet istället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej!

Jag har fått en Momo-racing ratt och tycker den ser grymt snygg ut.

Men jag får inte några vibrationer när jag spelar!:thumbsdown:

 

Därför behöver jag lite tips och hjälp hur jag får igång denna funktion. Borde inte vibrationerna sitta där när man sätter i adaptern`?

Hjälp!

 

MVH

Pontus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Man kan inte säga att den "vrider sig" Men den rör ju sig inte något extra då, det lyser inte ens nån lampa på ratten. Det borde det göra när den får ström?????

Växelspaken fungerar nog inte heller tror jag, det kanske jag inte har ställt in, men den kanske behöver ström den med?

 

Isåfall, vad är felet? Glapp i kontakten? Ingen ström i uttaget?

 

HJÄLP!

MVH

Pontus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till min är det bara en strömanslutning, d v s till själva ratten. Min rör sig en hel del då jag ansluter den, tror den går typ ett kvarts varv åt ena hållet och sedan centrerar sig själv. Kan dock inte prova nu så jag kanske kommer ihåg fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det låter ju toppen!

Men tyvärr har jag inte så kul :/

Men om du vill hjälpa mig vidare kan vi ju alltid höras vid msn, har du nån msnadress som jag kan adda?

Så vore det kanon, då kan vi snacka

 

MVH

Pontus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte kan koppla in den själv för tillfället så är det nog inte så mycket mer jag kan hjälpa till med ändå.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...