Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem vid installation av XP

Lowtrash

Recommended Posts

Hej!

Jag försöker installera XP på min dator men det går inte.

Datorn ger ett fel meddelande som ser ut på detta sätt.

Ett fel har uppstått som hindrar installationen att fortsätta.

En av de komponenter som krävs för installationsprogrammet kunde inte installeras.

Untranslatable message Win32LastError is 14028

Välj OK för att se installationeloggen.

Då trycker jag på OK och får se installationsloggen, där står det:

Fel:

SXS.DLL: syntaxfel i filen D:\I368\ams\1000\MSFT\Windows\GDIPLUS\GDIPLUS.Man rad 4

Fel:

Installation failed D:\I386\ams errormessage

En komponents filmatchar inte verifieringsinformationen i komponentmanifestet.

Oåterkalleligt fel:

En av de komponenter som krävs för installationsprogrammet kunde inte installeras.

Jag har testat försöka igen och då kommer samma felmeddelande upp med skillanden att det är någon annan fil i samma mapp som det är fel på.

Jag försökte en tredje gång och då gick det att genomföra en fullständig, felfri installation. Men då buggar datorn när det är färdigt. Den startar om sig speciellt när man startar om datorn så kommer den inte igång helt utan bara startar om sig vid välkomstskärmen. Program måste avslutas, mm.

Jag har en helt ny hårddisk, har provat med en gammal disk med samma resultat. En av diskarna är IDE och en SATA. Jag har provat med 2 olika XP-skivor, och provat använda båda CD-spelarna på datorn.

Vad kan det breo på?

Kan lägga till några till problem.

När jag kör Windows Update så kan den inte installera vissa uppdateringar. En av dem är media player 10, den kan inte installera det eftersom det inte är verifierat av windows som korrekt programvara(eller något sådant, kommer inte ihåg exakt vad det stod).

EN annan gock inte att installera pga av att några filer hade ändrats, WIndows FIlskydd poppade upp och sa att några viktiga fler hade ändrats.

Kan det bero på moderkortet som det är fel på? eller någon annan hårdvara?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...