Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatiskt ta bort sidhuvud och sidfot från utskrift - men hur?


pajjen

Rekommendera Poster

Jag har en blankett i HTML-format på en webbsida för utskrift.

 

Blanketten har eget sidhuvud och sidfot, och eftersom mitt estetiska sinne störs av att dessa får sällskap av det sidhuvud och den sidfot som webbläsarna lägger till på utskrifter, så söker jag med ljus och lykta efter ett JAVA-script, eller något annat, som eliminerar detta.

 

Kort och gott: känner någon till ett sätt att automatiskt ta bort sidhuvudet och sidfoten som webbläsarna lägger till på utskrifter? Bara temporärt förstås, just vid denna blankettutskrift.

 

Världen kommer att bli vackrare om jag kan fixa detta! ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer aldrig som författare till vare sig webbsida, word-dokument eller annat dokument kunna köra över klientens preferenser, där dessa inställningar ligger. Det skall heller förstås inte vara så. Där måste du tyvärr ge upp, det handlar om användarrespekt att inte ta över andras datorer =)

 

[inlägget ändrat 2006-11-19 04:27:22 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett sätt är att exportera blanketten till PDF och sen skriva ut den, då läggs det inte på några huvud och fötter.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"... ta över andras datorer "

 

Nja, det var väl att ta i? Jämfört med mycket annat som webbsidors JavaScript kan åstadkomma - och åstadkommer - så känns det jag vill göra oskyldigt. Men om detta kan det förstås råda olika meningar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...