Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Catalyst Drivrutiner i XP x64


.Tompa

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har problem med att hitta drivrutiner till mitt HIS x1800GTO (ATI)

vet någon vart, och några bra drivrutiner till kortet för Windows Pro 64bit Edition?

 

När jag ska gå in på CATALYST Control Center så får jag följande fel meddelande:

CLI Application (Command Line Interface) har stött på ett problem och måste avslutas

 

då trycker man på "stäng"

kommer felmeddelandet upp igen, då trycker man stäng igen.

 

sen lägger programmet ner...

jag tror inte drivisarna är till 64bitars OS.

 

om någon hittar drivrutiner och är så snäll så persornen postar länken här så får den persornen poäng

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ska gå in på CATALYST Control Center så får jag följande fel meddelande:

CLI Application (Command Line Interface) har stött på ett problem och måste avslutas

Har datorn .NET Framework installerat? Har åtminstone förut varit ett krav för Control Center.

 

jag tror inte drivisarna är till 64bitars OS.

Jag är inte så säker på att x64 ens hade tillåtit nån installation av 32-bitarsdrivare (även om det ju går bra med övriga 32-bitarsprogram).

 

Senaste Catalyst går förstås att finna hos ATI, eller AMD som man kanske ska säga numera (HIS tycker jag jämt brukar ha gamla versioner).

http://ati.amd.com/support/drivers/xp64/radeonx-xp64.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, burken har 2.0 .Framework. Får titta på AMD och lite annat sen (AMDs sida för grafikkorts drivisar var nere ett tag förut)

 

vore ju kul om dom släppte drivisar från Omega till 64 bitars.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...