Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ständigt fullt eko från ljudkortet. Går det att fixa?


Blåskägg

Rekommendera Poster

Med mitt DB50XG på ett Turtle Beach ljudkort har jag länge spelat midifiler för XG och använt XG-Gold för att skapa ljud för mitt keyboard. Datorn jag använder är från Dell med en Pentium II:a på 450 Mhz. Jag har då använt MPU-401 som val för ljudkälla.

 

Så en vacker dag är det plötsligt fullt eko på allt XG-ljud. Jag misstänkte att det var fel på DB50XG så jag har nu ett nytt, denna gång monterat på ett Diamond Monsterkort. Jag har också raderat hårddisken (pga annat krångel) och ominstallerat allting. Fortfarande detta förbenade eko! Jag märkte då också att jag även får det från Diamondkortet om jag använder effekter som Hall. Trodde att det kunde bero på Netgearadaptern för trådlöst som jag monterat ungefär när jag först upptäckte problemet. Har därför tagit bort den (satt på en PCI-plats precis som ljudkortet) och även flyttat ljudkortet till annan plats men problemet kvarstår. Kör jag GM utan några effekter är ljudet OK.

 

Har detta problem såväl när jag spelar upp midifiler för XG såväl som när jag kör mitt keyboard genom tex XG-Gold eller BiB.

 

Är det någon som har en aning om vad detta beror på?

Skulle bli oändligt tacksam om det gick att åtgärda och säg nu inte att jag borde byta dator! ;-) Den fungerar fö helt OK.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...