Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Belkin F5D72304 och Telia 24/1 problem!


_putte85

Rekommendera Poster

Tja!

 

Är så att inskaffa ny dator i helgen och köpte även med en trådlös raouter för vill slippa ha en 15-20 meter lång telefonsladd ligga igenom hela huset. Har läst lite om att man kan tappa hastighet om man kör Adsl trådlöst så det var jag beredd på.

 

Så jag började med att köra ett TP Test medans adsl var inkopplat med kabel direkt till datorn då fick jag resultatet 18 Mbit/s. Sedan installerade jag routern och allt gick smidigt koppla upp den i tv rummet (andra sidan av huset, ca 15-20 meter fågelvägen). Fick utmärkt signal från routern och intenet funka direkt.

 

men nu till mitt problem , jag gjorde ett Tp test direkt efter inkopplingen via routern och fick då 9 mbit/s, bara det tyckte jag var alldeles för lågt. Men efter en 10 minuter så fick jag endast 4Mbit/s. Har nu haft det inkopplat i ca 4 dagar och det ligger för det mesta i 4 Mbit/s men vissa gånger går det upp i 9Mbit/sec.

 

Är det rimligt att tappa från 18 Mbit till 4 Mbit när jag surfar med trådlöst? Det går allra sämst när jag ska tanka ner filer från olika sidor ligger i 1500kb/sec med kabel inkopplat, men när jag sedan tankar ned samma fil med routern inkopplad så ligger det som max i 80kb/sec och ner till kanske 20kb/sec.

 

Vore väldigt tacksam om någon kunde veta vad detta beror på eller ge något svar om detta problem..

 

Tack på förhand

 

 

//Putte

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...