Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

annan avsändaradress i GMail


Simulacra

Rekommendera Poster

Tja

 

Om jag har en egen epost på blabla@blabla.net, men vill använda GMail för att skicka och ta emot breven utan att det blir blabla@gmail.com som avsändare?

 

Går det ens? Om man kanske kan fixa i MX/MXE records? Omdirigeringen var ju inga problem men problemet är när man ska skicka. Som längst har jag ju upptäckt att man bara kan fixa typ blabla@blabla.net som svarsadress men inte som avsändare :/

 

För jag försöker avveckla mig själv från POP3 mejl och bara använda en epost tjänst (GMail i detta fallet) men verkar inte tydligen funka 100% än.

 

Tack på förhand och poäng tilldelas dom med lösning eller bra svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart att avsändaren inte går att ändra! Det är ju naturligt att man ser vem som sänt brevet. Visst, det finns tjänster där det går att komma runt men det normala är att avsändaren är det namn man loggat in med.

 

Svarsadress/från-adress går att ändra.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skickar mail hemifrån är det bara i Received-headern det skvallras om vilken ISP jag har. Dock så finns det ingen mailadress med där, i alla fall ingen i "klartext".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För POP3 kontona använder jag Mozilla Thunderbird. Där står för varje inkommande mail:

 

Från: NAMNET <svarsadressen>

Avsändare: e-posten mailet kom ifrån

Datum:

Till:

 

Jag äger ju domänen från mailen som jag vill ska "cloaka"/dölja min gmail. Inte så att man kan peka MX/MXE grejen till gmail eller nåt sånt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag menar header i mailet, inte vad TB skriver ut i sitt GUI.

 

Tryck CTRL-U, då får du se mailheadrarna som de ser ut "på riktigt". Vilken header är det som skvallrar om din "riktiga" avsändare?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...