Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDGMail.se


NordicOne

Rekommendera Poster

En kompis har skaffat mailkonto hos IDG och har fått detta svar på sina frågor. Observera att lösenordet fanns i mailsvaret!? Hur vet de lösenordet? Varför svarar man inte på frågan? Suck!

 

[log]

Hej

 

Tack för ditt mail.

 

Är det på hemsidan du försöker logga in och vad är det för felmeddelande du får?

 

Jag har provat att logga in med dina uppgifter mailadress: mail och lösenord: "lösenordet fanns här!" och det har fungerat.

 

Vänligen försök igen och återkom om det fortfarande inte fungerar.

 

 

Med vänliga hälsningar

Rini Wickberg

 

P.S. Svara alltid med tidigare historik. D.S.

 

-------------------------------------------------------

IDG Kundservice

Postadress: 106 78 Stockholm

E-post: kundservice@idg.se

Telefon: 08-453 61 00

Fax: 08-453 60 65

Hemsida: http://kundservice.idg.se

-------------------------------------------------------

Namet <mailet>

2006-11-11 21:55

To kundservice@idg.se

cc

Subject Meddelande från Namnet, kundnr 000000

 

Hej!

Varför kan jag inte logga in med mitt alias isf mail ?

Varför kan jag inte logga in med bara namn isf mail ?

Mvh

Namnet

 

__________________________

Namn: Namn

E-post: Mail

Kundnr: 000000

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du. Helt fel strategi att någon ska kunna plocka ut och läsa ens lösenord. Enligt enkla regler ska alla koder och lösenord vara en-vägs-krypterade, dvs vill man jämföra angett lösenord med det riktiga skickar man in lösenordet i en "blackbox"som svarar rätt eller fel, aldrig att man kan fråga den svarta lådan "vad är användarens lösenord?".

 

 

Eller är det bara jag som anser att det ska vara så?

 

Glömde koden till ett bankkort för en tid sedan, ett ganska nytt kort. Ringde banken och de svarade snabbt "Vi sänder dig din kod igen".

Ehh - va!

Okej om de generat en ny men samma? Var har de den nedskriven så att den går att läsa?

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det trodde jag var "standard"

 

[log]

Subject: Välkommen till IDGMail

 

Hej Kund!

 

IDGMail ser till att det bara är du och ingen annan som kan läsa dina mejl! Med pgp-kryptering, Virus Bulletin-certifierat virusskydd och ett högeffektivt spamskydd skyddas din integritet på ett säkert sätt:

 

Pgp-kryptering

Väljer du att kryptera dina mejl med lösenord kan inte ens det fåtal av IDGs mejladministratörer komma åt dina mejl.

 

Spamskydd

IDGMails spamskydd uppdateras automatiskt och kontinuerligt. Du har även möjligheten att att anpassa egna filter och Challenge Response.

 

Antivirusskydd

Även vårt effektiva virusskydd uppdateras automatiskt och kontinuerligt. Det ger ett säkert skydd av all in- och utgående e-post.

 

Säker kommunikation

All kommunikation mellan din webbläsare och IDGMail sker med TLS-kryptering. Inloggningen är SSL-krypterad och vi lagrar även ditt lösenord krypterat.

 

Säker lagring

För att ytterligare förhindra intrång lagras alla dina mejl och personliga uppgifter separat från IDGMails webbservrar.

 

OBS! Du ser naturligtvis själv till att förhindra att någon annan kommer åt dina brev genom att spara dina inloggningsuppgifter på ett säkert ställe.

 

 

IDGMail innehåller dessutom en mängd andra nyttiga funktioner som:

Skicka sms: Boka möte eller meddela att du blir något sen till lunchdejten via sms. Du har 20 gratis-sms från starten. Du kan köpa till extra sms när du vill.

 

 

En extra adress: Kan vara bra att ha om du vill särskilja dina privata brev från exempelvis jobbkontakter.

 

 

Hämta brev från/till externa konton: Du samlar alla dina mejl på ett och samma ställe via POP3 eller IMAP.

 

 

Html-brev: Gör breven mer personliga med andra typsnitt, färger och bilder.

 

 

Mejlmallar: Skapa ditt eget "brevpapper".

 

 

Adressbok: Det är enkelt att lägga till nya kontakter och gruppera dem. De kontakter som du redan har importerar du enkelt.

 

 

Autosvar: Det kan vara bra att tala om att du inte kan läsa brev när du exempelvis har semester.

 

 

Filter: Sortera dina nyinkomna mejl automatiskt som du vill. Det finns även serverfilter att ställa in du vill ha ännu större frihet.

 

 

100 MB lagringsutrymme gör att du kan spara tiotusentals vanliga brev.

 

 

Dessutom kan du skicka riktigt stora filer (upp till 50MB) och ta emot så stora filer som ditt lagringsutrymme tillåter. Lagringsutrymmet går att utöka om du skulle nå taket. Du ser utnyttjat utrymme i övre högra hörnet.

 

 

IDG Alert: Bli notifierad med IDG Toolbar: Om du har IDG Toolbar installerat så missar du aldrig nyinkomna mejl.

Dessutom som IDG-medlem med medlemskonto har du nu tillgång till andra IDG tjänster som Prenumerationsservice, Eforum, IDG pdf-shop. För att veta mer om ditt medlemskap eller uppdatera dina uppgifter kan du alltid nå "Mitt konto".

 

Om du behöver hjälp med IDGMail kan du alltid klicka på "?" i högra hörnet på respektive sida i IDGMail för mer vägledning. Du kan också nå kundtjänst på pren@idg.se eller 08-453 61 00.

 

Vi hoppas att du kommer få stor nytta och mycket nöje med IDGMail!

 

Vi på IDGMail!

 

OBS! Du kan inte svara på det här brevet eftersom det kommer från en obevakad e-postadress.

[/log]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...