Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Flera problem med vista

woicer

Recommended Posts

Eftersom det inte verkade ske någon större händelse i förra tråden gör jag en ny och se om det finns någon schysst person där ute. Har lite problem nu.

1. Har windows XP home sen tidigare, och installerade vista på D:Så här ser det ut:

C:\ Windows XP Home

E:\ HP_Recovery

D:\ Windows Vista

Det jag vill få till är att jag vill få bort XP helt, och kunna köra vista på alla.

Då slipper jag även menyn vid start att jag ska välja vilket operativsystem jag skall starta. Jag har bestämt mig för att fortsätta med vista så länge det går.

Testade om det gick att formatera C:\, men det gick förstås inte.

2. Fel med spel. Kanske svår att svara på för er. Spelar Battlefield 2142 och det krånglade pågrund av dual core. Därför bytte jag till vista eftersom det sägs att det stödjer det.

Så här ser det ut om man startar spelet BF2142 (battlefield 2142):

http://img58.imageshack.us/my.php?image=bf2142wi4.jpg

http://img169.imageshack.us/my.php?image=bf2142bia1.jpg

Inte tagna av mig, men har samma problem. Svårt för er och veta, men så ska det inte se ut i vanliga fall. Allt ser allmänt konstigt ut. Däremot, om man kör i windows-mode försvinner detta och allt blir som vanligt. Problemet är att windows-mode är skit att köra i, och att det då hackar.

Finns det någon lösning på det här? Installerade för att kunna köra spelet battlefield 2142, och så fungerar det inte.

Har senaste directx och drivrutinerna för nvidia geforce (inte problem med datorn, den klarar det gått och väl).

3. Datorn TAR grymt lång tid att stänga av. Kan trycka stäng av/starta om.

Tar ca 3 minuter innan den rört sig från windows, och sedan laddar den i ytterligare 3 minuter där det står 'log out'. Någon inställning?

Jag är grymt tacksam för svar. Windows vista fungerar annars helt perfekt!

/Mvh Daniel

woicer skrev:

Det jag vill få till är att jag vill få bort XP helt, och kunna köra vista på alla.

Datorn TAR grymt lång tid att stänga av.

Har sett lyckade och misslyckade lösningar på detta, men inget jag satt mig in i då det inte varit aktuellt. Kör med min dualboot och är nöjd.

Själv skulle jag utan tvekan göra en ny-installation av Vista och med det formatera alla partioner.

Med den version av Vista jag har nu har det aldrig gått så snabbt att stänga av datorn. Från att jag klickar på Stäng av, tar det 10 sekunder till att datorn bryter strömmen. Jag har 41 processer igång.

Vänta till RTM, så får du se skillnaden.

Tjenare, en sak jag undra om din tråd du skrev på idg forum, jo jag undrar när du installera win på enhet D, hade du bränt ner vista innan? .. jag hade tänkt mej fixa vista , men jag har ingen dvd rom .. så lite problem då .. men du kanske vet om det går o installera vista utan att bränna ner det??

Kindeborg88@hotmail.com

/ niklas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...