Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PCI Simple Communication Controller


nillal

Rekommendera Poster

Hej! Har precis installerat XP Professional på min COmpaq Evo n160. Det funkar bra på alla sätt..förutom att den inte kan installera PCI Simple Communication Controller. Jag får upp 8 st i Device-listan....försöker jag uppdatera eller reinstallera drivaren så går det inte. Jag tänkte stoppa in mitt trådlösa nätverkskort i den lilla sloten så jag äntligen kan få igång nätverket som det ska...men det är den lilla detaljen som står ivägen. Hjälp någon? :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det har jag inte. Hmm....men är det alltså så att det är ett inbyggt modem som skriker efter drivare? (hör min totala okunskap). Jag trodde jag skulle kunna stoppa in mitt nätverkskort där....... Nu förstår jag inget alls :s

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PCI Simple Communication Controller verkar vara ett inbyggt uppringt modem i datorn efter vad jag får fram vid en googling, det har inget att göra med vad du stoppar in för PC Card kort.

 

Här skriver Microsoft om problem med PCI Simple Communication Controller efter installation av XP:

http://support.microsoft.com/kb/315342

Men först så bör du ju installera alla drivrutiner för din dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki....nu har jag tagit hem drivrutiner och försökt installera, men den hittar inte rätt drivare......samma meddlenade igen....Cannot install hardware.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blir samma meddelande. Det är ju den enda delen i Device listan som inte går att få till och dessutom så försöker den 8 ggr och således kommer det upp 8 gula frågetecken i listan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Conexant 56K ACLink Modem Driver for Windows XP eller Conexant HSFi V92 MiniPCI Modem Drivers du försöker installera?

 

När du installerade Windows, installerade du då också Driver Recovery CD/DVD?

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=se&taskId=115&prodSeriesId=96311&prodTypeId=321957&objectID=c00400062

 

Datorn fungerar inte bra innan man har installerat alla drivrutiner för alla delar i datorn, det kan vara en mer grundläggande drivrutin som chipset-drivrutinen som krävs för att det ska gå att installera kommunikationsdrivrutinen.

 

http://h18007.www1.hp.com/support/files/EvoNotebook/us/locate/64_2608.html

finns förutom drivrutiner även Compaq System Board Software Adjustment CD, System Enhancements Disk for Windows XP, Diagnostics for Windows och Evo Info Center for Windows XP som kan vara intressanta i sammanhanget.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att hitta något som har med nätverk att göra när du kör Diagnostics for Windows eller Evo Info Center for Windows XP?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...