Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SENASTE I EXPLORE 7


Kimberly

Rekommendera Poster

Är Explore 7 Bra eller dåligt

 

Jag har hört många som sagt att man inte ska installera det och lika många som säger att det inte är några problem.

 

Jag har funderat på att installera det men vill fråga här om lite råd först.

 

Kimberly

 

 

[inlägget ändrat 2006-11-10 22:52:58 av Kimberly]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för det då tror jag faktiskt jag testar, det var kanske i början när den hette Beta också som det var problem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat ett litet tag, upplever inga större problem, men måste ändå säga att om jag ska jämföra med konkurenterna och måste välja så föredrar jag än så länge Firefox.

 

Det är ju ändå Firefox och Opera som nya IE 7 har som förebild.

Det mesta som är nytt hos IE7 har ju dom andra haft i flera år redan.

 

Det jag direkt saknar som IE7 inte fått till vad jag kan se, är att när man väljer att öppna en sida i en ny flik så måste man manuellt klicka "igång" denna flik.

I t.ex Firefox så kan man i förväg ställa in så att den "nya" fliken automatiskt blir den fokuserande fliken direkt.

Och om du "bara" väljer att klicka på en länk i ett fönster, så öppnas istället ett nytt fönster, istället för en ny flik, du måste hela tiden välja att öppna i en ny flik.

 

IE7 kanske är något snabbare, men fortfarande upplever jag dock Firefox lite snabbare.

 

Microsoft har gjort om fönsterdesignen i IE7 också, till det sämre tycker jag, eller är det kanske bara en stor ovana?

 

IE7...Bra eller dålig, en smaksak, har man inte kört något annat än IE så upplever man säkert 7:an som ett lyft, har man kört någon av dom andra, så tycker inte jag att IE7 är något nytt "häftigt" utan kommer lugnt att fortsätta med min "gamla räv".

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

[inlägget ändrat 2006-11-10 23:50:39 av //gästen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat till IE7 både på jobbet och hemma. Jag hade IE6 och XP SP2 på båda. På jobbet engelskt OP och hemma svensk.

IE7 finns ännu bara som engelsk och det fungerar utan problem på båda. Vid tidigare IE blev det ibland krångel när man blandade eng/sve.

 

Som vanligt blir webbläsaren märkbart snabbare vid uppgradering.

 

Det nya gränssnittet kan nog bli lite jobbigt i början, men det är absolut en utveckling åt rätt håll. Flera nya kortkommandon underlättar absolut arbetet.

 

Lite skumt är att grafiken förändrats. Det var något val som jag klickade mig förbi som gjorde att det blev lite konstigt att läsa texter. Det är som om svart text inte är riktigt rent svart utan lite suddig/färgad i kanterna. Detta hände på båda maskinerna. Inget stort fel men kan säkert störa någon. Undrar om man kan ändra någon inställning?

 

Jag är helnöjd med IE7.

 

//Ugge

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tack för den information.

 

Ska kolla fall det är fler som har erfarenhet av IE 7 på det amerikanska forumet jag brukar vara på och kolla efter nyheter m.m

 

Som detta forumet ungefär.

 

Ha det bra

 

Kim

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar kan man ha Både IE 6 och IE7 På datorn?

Nej

Skall man vara petig så är svaret ja (som frågan är formulerad). In med en virtualiseringsserver som ex. VMWare och installera nytt windows (+ annan version av IE) där. Nu kan du surfa från både IE6 och IE7 (dock onödigt mycket trubbel för att få dubbel huvudvärk. Byt till Firefox istället ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...