Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

blåskärm (INVALID PROCESS DETACH ATTEMPT)


ostis23

Rekommendera Poster

Först vill jag tacka för ett mycket bra forum! har fått mycket hjälp av er trots att jag inte har varit medlem tidigare...

 

jag har ett riktigt irriterande problem med datorn.

när jag kör tex cs och växlar mellan windows och cs med alt+tab, eller när jag startar vissa program, kör en del installationer m.m så kommer det upp en blåskärm med följande text:

 

-----------------------------------------------------------------------------------------

INVALID PROCESS DETACH ATTEMPT

 

om detta är första gången du ser detta meddelande bör du starta om datorn. om meddelandet visas igen,

bör du utföra följande steg:

 

 

kontrollera att all ny maskin- och programvara är korrekt installerad.

om det här är en ny installation, kan du kontakta maskin- eller programvarutillverkarna om du behöver speciella filer för windows.

 

 

om problemet kvarstår kan du prova att inaktivera eller ta bort

nyinstallerad maskin- eller programvara. inaktivera alternativ för

Bios- minnet som exempelvis caching eller shadowing.

så här gör du om du måste använda felsäkert läge för att ta bort eller

inaktivera komponenter: starta om datorn, tryck F8 för att visa listan avancerade startalternativ och välj felsäkert läge.

 

 

Teknisk information:

*** STOP: 0x00000006 (0x00000000,0x00000000,0x00000000,0x00000000)

 

 

Påbörjar dumpning av fysiskt minne.

Dumpningen av det fysiska minnet är klar. kontakta systemadministratören

eller teknisk suport om du behöver hjälp.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

har sökt på nätet men finner ingenting.

jag formaterade om datorn ganska nyss efter att ha satt i en ny hårddisk och det var efter det som allt började. märkte inget den första veckan kanske utan det kom efter ett par dagar (är ganska osäker på det här men jag har för mig att det var så)

jag gjorde ren alla fläktar nyss och damsög upp allt damm inne i datorn för att inte ha några problem med kylning.

 

Lägger in lite info om datorn:

 

CPU typ: AMD Athlon 64, 2000 MHz (10 x 200) 3200+

 

Moderkortsnamn: MSI K8N Neo4-FI/Platinum (MS-7125) (4 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x4, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)

 

Moderkortschipset:nVIDIA nForce4 Ultra, AMD Hammer

 

Grafikkort: RADEON X700 SE Secondary (512 MB)

 

Tog informationen från "everest home" förstår knappt något utav informationen men det kanske kan vara bra att ha med..

 

jag hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med det här!

 

/Robin

 

 

*edit*

 

det med blåskärm vid växlande mellan cs/windows händer bara ibland, kanske var 8de gång.

[inlägget ändrat 2006-11-10 02:35:21 av ostis23]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...