Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har sysinternals blivit uppköpt av MS?


kebabrulle

Rekommendera Poster

http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/fileanddiskutilities.mspx

 

Har MS programerarna ( som vanligt ) inget eget att hitta på, utan ta vad som är bäst, eller köper upp sina konkurenter?

 

tstss..dålig stil, men man är ju van!

 

Aja, förhoppningsvis så får man för en gångs skull bra verktyg direkt från ms, fast att de inte har gjort dem!

 

Om nån vet, har de blivit upköpta?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har MS programerarna ( som vanligt ) inget eget att hitta på, utan ta vad som är bäst, eller köper upp sina konkurenter?

 

tstss..dålig stil, men man är ju van!

 

Är det dålig stil bara för att det handlar om MS? Uppköp av mindre företag/produkter är ju väldigt vanligt, varför ska inte MS får göra det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Sysinternals web site was created in 1996 by Mark Russinovich and Bryce Cogswell to host their advanced system utilities and technical information and Microsoft acquired Sysinternals in July, 2006.
http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/default.mspx

dit man kommer om man skriver http://www.sysinternals.com/ i webbläsaren

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det dålig stil bara för att det handlar om MS? Uppköp av mindre företag/produkter är ju väldigt vanligt, varför ska inte MS får göra det?

Tack, slapp jag skriva samma sak =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot kommer Microsoft inte att tillåta fortsatt nedladdning av källkoden. Den officiella versionen är att det skulle kunna leda till integrationsproblem i framtiden. <-- Detta är vad jag menar med dålig stil. Dessutom har olika personer olika uppfattningar om saker, och så är det säå att jag inte direkt är för MS sätt att marknadsföra sig själva som bäst i världen, när nästan allt de gör är en stor enda piratkopia (då menar jag inte direkt piratkopia, men mycket är taget från Opensource världen, och det är MITT tycke).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot kommer Microsoft inte att tillåta fortsatt nedladdning av källkoden. Den officiella versionen är att det skulle kunna leda till integrationsproblem i framtiden. <-- Detta är vad jag menar med dålig stil.

Det är väl inget ovanligt det heller. Bara för att det finns en open source-rörelse så betyder det ju inte att det skulle vara självklart för företag att släppa sin källkod fri. Jag tror du hängt upp dig på hela diskussionen kring det faktum att MS inte delar med sig av Windows källkod till utvecklare och andra. Detta är en HELT annan sak, då det handlar om den faktiska plattformen som utvecklare måste förstå fullt ut.

 

när nästan allt de gör är en stor enda piratkopia

Nu talar du om saker du inte har en aning om, det hör jag.

 

och det är MITT tycke

Vad du tycker respekterar jag, men blanda inte ihop det med fakta. Mycket av det du pratar om är enbart byggt på gamla uttjatade fördomar mot MS och andra storföretag, skapade för länge sedan av visst folk inom open source-rörelsen som av princip hatade/hatar allt som har med kommersialism att göra.

 

Du missar dessutom en väldigt viktig punkt - om nu Sysinternals var open-source från början och folk i denna rörelse står för det "goda", varför sålde de då sitt system till den "onda" sidan? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opensourcevärlden står väl modell för en massa saker. Att sedan MS är otroligt skickliga på att göra pengar av det mesta de tar i är ju rätt intressant, många skulle nog vilja ha likadana "Midashänder". :-)

 

På det hela taget tycker jag det är en rätt hälsosam utveckling att det startas drösvis med opensource-projekt där de allra flesta dör innan de knappt har börjar. En del däremot blir populära och drivs länge och väl av eldsjälar. En del kanske tröttnar på att driva det på det viset och vill inget annat än att bli uppköpta för att om inte annat fylla sina egna plånböcker.

 

Ett gäng gamla jobbarkompisar bröt sig loss, startade ett eget projekt, byggde sin produkt men de hade itne för avsikt att sälja produkten, det enda de siktade på var att bli uppköpta av någon "gigant". Det blev de också. Och stenrika på kuppen. Så deras affärside var att bli uppköpta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...