Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pedofil på hett plåttak


.sun

Rekommendera Poster

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,927856,00.html

 

"Polisen skickade upp förhandlare i lyftkran, men Mario Mederake krävde garantier för att videoinspelningarna inte ska visas i rätten. Plus att han framförde flera andra krav om mild behandling i domstolen."

 

"Polisen avbröt flera gånger förhandlingarna och hoppades att Mederake skulle tröttna och ge upp."

 

Alltså, jag fattar inte. Vad hade han att förhandla om? Han stod på ett fängelsetak utan gisslan, utan någonting. "Gör som jag vill, annars hoppar jag" eller? JAMEN SÅ HOPPA DÅ - vem fan kommer att misströsta? Inte 13-åringen han våldtog. Inte hennes föräldrar. Inte samhället, för samhället sparar många sköna skattekronor på en utebliven rättegång med därpå följande fängelsestraff. En kista för 5 000 spänn räcker gott.

 

Kan nån här förklara varför man ödslar så mycket resurser på en inlåst brottsling som inte utgör hot mot någon annan än sig själv? Tänk om de där poliserna varit ute på gatorna och patrullerat, istf att sitta i timtal på ett fängelsetak - vilken betydligt större nytta de skulle ha gjort då!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte annat än instämma. Det hela är bisarrt. Det kanske blir en trend - min nästa löneförhandling skall jag utföra från taket på jobbet tills jag fått igenom allt jag vill ha =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I det stora hela håller jag med..

 

MEN:

1) Alla anses oskyldiga innan en dom.

2) Oavsett vilka brott som man anklagas för (hur hemska de än är) anses man "oskyldig" (i teorin i alla fall) tills man blivit dömd av en jury av ens likar.. (Eller som oftast är fallet i delar av Europa/ i hela Sverige; av kommunen utsedd politiskt "nämnd".)

 

Eftersom den anklagade inte är dömd, så borde rubriken vara;

"Anklagad person för pedofili på hett plåttak"...

;-)

 

-Har jag sett för mycket på amerikanska "advokatserier" nu igen?

;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...