Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

blå rand på skärmen HJÄLP!!


dragonlina

Rekommendera Poster

Jag har fått en turkos/ljusblå tunn linje rakt över skärmen (lodrät). har en toshiba bärbar dator. är det ett virus eller något annat? har provat att felsöka en massa men hitar inget. randen är där även när man ser både startsidan" där man kan trycka på F2 och F12 och windows utloggnings sida. Är super kass på datorer skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa du att den finns där ALLTID? i alla program?

Var det en pixel bredd?

 

Det låter som en deffekt på skärmen. Det är ovanligt men det förekommer.

Har den garanti kvar så är det bara att lämna in den för reparation.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!!

 

ja den är alltid där. om en pixel e som ca 0,1mm så e den det.

sådet är skärmen som e defekt? datorn e köpt i usa o jag har ingen garanti kvar. vad skulle det kosta att fixa om du vet? om det nu inte e ett virus gör den mer skada eller kan man använda datorn normalt?

 

mvh

paulina

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan nog använda datorn som normalt, det påverkar ingenting förutom att vara irriterande.

Om det finns ALLTID både när du startar datorn till du kommer in i Windows, och försvinner endast när datorn stängs av, ja då är det en deffekt.

 

Hur gammal är datorn och vilken prestanda?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej! datorn är lite mer än 1,5år gammal. min sambo köpte den nör han var i kosovo som kfor soldat. av den amerikanska armen. de subventionerar till sina soldater. prestanda vad jag får upp är pentium 4CPU 3.33GHz, 448 MB RAM. sen vet ja inte så mycket mer.

 

mvh

paulina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

1. Det låter som om det är ett stift i VGA kontakten som böjt sig och inte får kontakt. Kontrollera kabeln mellan datorn och skärmen så att den inte är något fel på den. Om det inte går att böja tillbaka stiftet, så införskaffa en ny kabel.

 

2. Eventuelt kan det vara något fel på någon krets på grafik kortet.

Kontrollera om felet kvarstår om du provar med en annan bildskärm.

 

3. Om inget av ovanstående stämmer så är antagligen skärmen defekt.

Rekomenderar blocket.se, så kan du nog hitta en ny för någon hundring.

 

/Wickwakka

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...