Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Testa en webserver ?


Eminos

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har satt upp en webserver som lite olika kunder ska ha sin hemsida på så småningom. Jag undrar om det finns något verktyg med vilket man kan testa en webserver. Jag vill främst veta så att olika tekniker och scriptspråk funkar, sånt som olika kunder kan tänkas behöva. Det kanske kan behövas tweakas lite här o var för att få det optimalt. Tänker då på php.ini, Apache moduler m.m.

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jo jag känner till LAMP, men jag var nog lite otydlig i min frågeställning.

 

Jag kommer starta ett hostingföretag, har satt upp en server med Apache2, PHP5, MySQL5, + mailservrar och DNS m.m. Det jag vill göra nu är att "hårdtesta" mina installationer så att allt funkar som det ska, även testa så att olika scriptspråk funkar, typ perl o liknande. Det lär väll finnas nån sajt på nätet som testar sånt, eller kanske nåt skript som man kan köra själv på servern?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, inte nödvändigtvis elakheter, utan olika saker som framtida eventuella kunder kan tänkas köra o göra på min server :)

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK. Googlade för skojs skull på "web server torture test", gav en del intressanta länkar.

 

Så länge de inte gör elakheter är ju allt lugnt.

 

[inlägget ändrat 2006-11-08 01:49:19 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, jag vet inte om jag vågar tortera min server riktigt än. 10 000 samtidiga användare! .. hmm .. vad händer om servern inte pallar ?

 

/Eminos

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du fått en tidig varning.

 

[Edit]Det lär ju hända förr eller senare så lika bra att testa i god tid :)

 

[inlägget ändrat 2006-11-08 13:10:02 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...