Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

AKUT HJÄLP! Datorn kan inte startas, enbart i fels


perssoonn

Rekommendera Poster

AKUT HJÄLP! Datorn kan inte startas, enbart i felsäkert läge..

 

Hej!

 

Tyckte att datorn var väldigt seg när jag öppnade upp mapen där jag har alla mina filmer och tänkte att det var det klassiska felet med krånglande avi filmer. markerade alla filmer o försöte ta bort dem o såg då (som jag misstänkte) att en fil "används av ett annat program .. ... ". avslutade då explorer processen som jag gjort förrut o försökte ta bort filmen i fråga. då stod det fortfarande att "denna kan ej tas bort, används av annan peson eller program" eller vad det nu brukar stå.. hmm. skumt. o sen hängde sig allt. med explorer processen innaktivared. sen när jag startar datorn så blir det bara svart. kan enbart startas i felsäkert läge, vilket jag arbetaer ifrån nu!. HJÄLP! NÅN? vill helst inte formatera om datorn. har så mkt "viktigt" på den såå... snabb hjälp är ett plus i kanten! ;)

 

 

EDIT: Nu kommer jag in på datorn i vanligt läge. men direkt när jag går in på filmmappen blir den så fruktansvärt seg.

 

 

MVH

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-11-07 23:47:16 av perssoonn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Nu kommer jag in på datorn i vanligt läge. men direkt när jag går in på filmmappen blir den så fruktansvärt seg.

Brukar du se till att serva disken mellan varven? Menar grundläggande, elementära saker som Windows egen Diskrensning och med en efterföljande defragmentering. Hårddiskar som är väldigt fragmenterade kan ha så låg som kanske bara hälften av maxprestandan i dem.

 

Att utföra en djupare städning av disken samt även rensning av Windowsregistret, med ändamålsenligt program, kan säkerligen också vara på sin plats. Och för detta föreslår jag gratisprogrammet CCleaner:

http://www.ccleaner.com/download/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om filmmappen innehåller många och stora filer, är det förklaringen. Rensa o sortera ner filerna i undermappar i så fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...