Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BSod av BF2


_bigge_

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har haft detta problem till och från på min dator ibland har det kommit direkt jag börjat spelat på en bana eller har det gått en tid,

sen har datorn startar om av sig själv, tog då bort alternativet att den inte får starta om automatiskt.

 

Får då blå skärm där det står driver irql is not less or equal. körde ett debugging tool program, med den senaste minidump filen som Windows sparar automatiskt på c:\windows\mindumps.

 

fick att det troligen va fel på filen ha20x2k.sys, sökte efter denna filen på datorn och fick upp att den tillhörde Soundblaster X-fi alltså mitt ljudkort.

 

har testat att avinstallera progrmavaran, ta ut kortet och startat om datorn utan kort och sen med, för att få datorn att ge den en egen irql plats, som jag tror är felet. men inget hjälpte, har uppdaterat på deras sida där de känner av kortet och skickar mig den programvara jag behöver.

 

någon annan som har en ide vad det kan vara för fel?

 

ps: har iofs inte hänt nu på ett tag sen jag fick en uppdatering av Creative, men vill gärna veta ändå vad det kan vara för fel.

detta händer enbart i BF2, inte vid uppstart eller inne i Windows som andra har haft eller har problem med.

 

Tack på för hand

 

specs.

Intel P4 3,2Ghz

Kingston Hyper X minne 2048Mb DDR2

Soundblaster X-fi

Powercolor X1600XT 256Mb

Moderkort: Asus P5LD2

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...