Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ersättare för utgånget moderkort Asus P4 800 deluxe ?

Rob Johnsson

Recommended Posts

Följande har hänt, mitt moderkort ett Asus p4 800 deluxe har rasat. Jag behöver ett nytt kort , samma kort har utgått ur sortimentet så jag vet inte vad jag skall välja. Datorn består utav följande komponenter.

Intel P4 3.2 mhz

4*512 samsung minne

2 * sata 160 gb

1* IDE 120 gb

1 st Nec Dvd brännare

1 st Matrox grafik-kort för 2 skärmar

1 st UAD-1 kort (extra dsp kraft för pluggins)

1 st RME 96/52 Ljudkort

Detta är i regel en ren musikdator, inga kort är PCI express. Systemet ligger på C driven och Audio + samplingar på s-ata diskarna.

1:Alltså finns det ett likvärdigt kort som bara är att stoppa in så att allt passar ?

2: Ponera att jag får tag på ett likadant kort, kan man bara stoppa in det och slå igång allt(givetvis lite bios inställningar)tänkte mest på win XP.

3:Vid anskaffning utav likvärdigt kort,krävs då en ominstallation utav win xp ? Eller kan det rulla ändå ?

Mvh R

Du kan söka t ex på pricerunner ( http://se.pricerunner.com/computing/components/motherboards/browse ), där du fyller i alla dina uppgifter i sökfunktion till vänster för att hitta ett moderkort som passar.

Om man byter ett moderkort så brukar man tvingas att ominstallera diverse mjukvara för att det ska fungera. Hittar du ett exakt likadant moderkort som du redan har så borde det dock fungera direkt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...