Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Felsäkert läge krångel


jbz

Rekommendera Poster

Okey. Tack :)

Jo jag har handboken, dock inte på det ställe jag är nu.

Ska iväg till ett annat ställe där jag har den senare idag dock.

 

Okey.

Ja, alltså om jag sagt ngt som missförståtts eller så, så kanske det är lika bra att förtydliga hur det var innan datorn fungerade. (Har en tendens ibland till att säga fel osv..hehe..)

 

Men på den här vägen är det:

Jag hade en som hette C:/, men där fanns nästan ingenting mer än vad jag har för mig ev. isf skulle vara Windowsfiler och dylikt.

Och det var inte gott om utrymme på C:/ heller minns jag. bara några GB.

Sedan hade jag en som hette D:/ och där var det desto större utrymme och det var även där jag hade alla mina viktiga filer..

 

Jag är ganska säker på att C: var den som Windows var installerat på, men helt hundra vågar jag inte säga att jag är.

 

Jag vet inte, men det känns på något vis instinktivt att det är C:/ som det ska reinstalleras på, eftersom att jag är helt säker på att det var på D: jag hade alla mina filer på.

 

Hur som helst så verkar ju D: disken vara ockuperad med filer enligt vad man kan konstatera, ganska exakt den mängd antal GB ockuperat på D: disken är det som jag tycker mig minnas att mina filer var på och då bör man ju hursomhelst kunna dra slutsatsen av att filerna (nu) iallafall åtminstone finns kvar...Kanske inte hjälper till något nu eftersom vi inte vet hur vi ska komma åt dem hehe, men dem verkar ju inte vara raderade iallafall.

 

Vill återigen tacka dig stort :)

 

 

 

OBS, såg nu när jag startade om bärbara datorn att innan "Välkommen till installationsprogrammet." kommer upp så läses olika saker in osv, typ USB tangentbord läses in, SCSI blabla läses in osv, just där stod det i några sekunder någonting i stil med:

 

"Tryck F2 för automatisk systemåterställning" eller ngt i stil med det.

 

Kan det kanske vara det du menade där uppe när du sa ngnting med återskapning i form av en knapptryckning vid uppstart?

[inlägget ändrat 2006-12-08 15:00:15 av jbz]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tryck F2 för automatisk systemåterställning" eller ngt i stil med det.

 

Kan det kanske vara det du menade där uppe när du sa ngnting med återskapning i form av en knapptryckning vid uppstart?

Det låter mycket troligt, men det bör kollas med handboken så att den inte raderar D: (det vanligaste är dock att D: inte rörs, åtminstone om D: fanns från början).

 

Här är några sidor som jag hittade när jag sökte på din datormodell på HPs webbplats:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=se&taskId=115&prodSeriesId=447346&prodTypeId=321957&objectID=c00006110

Manualer:

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DocumentIndex.jsp?contentType=SupportManual&lang=en&cc=se&docIndexId=691859&taskId=115&prodTypeId=321957&prodSeriesId=447346

 

Annars så verkar det som du skriver att du ska installera Windows på C:, men eftersom den verkar vara tom så är det nog inte fråga om en reparationsinstallation utan en nyinstallation och då är det frågan om hur det fungerar med en generell XP-skiva på en bärbar dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Jag är världens mest klantiga människa.

Jag har lyckats installera om Windows XP Professional och såg mina filer ligga där i D:/ mappen.

 

Men jag har glömt bort administratörlösenordet till Windows, så jag kommer inte intill mina filer :(

 

Vad ska jag göra?

 

Jag kommer bara till

 

INloggning till windows

 

Användarnamn:

Lösenord:

 

användarnamnet vet jag men jag har helt glömt lösenordet :(

 

vad ska jag göra?

hjäääääääälp=(

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...