Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Hjälp med trådlöst

ylancl

Recommended Posts

Hej!

Jag har kopplat in trådlöst i huset. Routern sitter på nedervåningen och datorn på 2:a våning. Det har varit låg signal länge och så har den kopplat ur stup i kvarten. Nu har jag flyttat kring routern lite och lyckats hitta signal:utmärkt. Tyvärr fortsätter problemet med urkopplingen. Finns det någon som kan hjälpa mig?

Ylancl

Eftersom signalstyrkan är svag, måste du antingen skaffa bättre router, bättre antenn till mottagaren eller korta vägen till den dator som kör trådlöst. Prova att flytta routern närmare datorn, kanske måste du skaffa en längre nätverkskabel mellan modemet och routern.

Det tror jag, vi hade lite hjälp med det. Nu har jag förkortat avståndet mellan routern och datorn och har fått utmärkt signal. och kan gå ut på nätet men det fortsätter att hoppa ut.

Vad menar du att det "hoppar ut"? Bryts internetförbindelsen fastän du har utmärkt signalstyrka? Kanske är det modemet som tappar förbindelsen? Om du har ADSL, kolla att WAN-lampan inte slocknar när det "hoppar ur". I så fall får du klaga hos operatören.

EDIT: stavfel

[inlägget ändrat 2006-11-07 17:04:04 av flora50]

ja det slutar att fungera och ofta hoppar över till en sämre trådlös internetförbindelse. urkonstigt. MEn jag ska kolla lita. Vi har ju larm på samma linje kanske är det det

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...