Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

textmängd i en cell


1234vilma

Rekommendera Poster

Hej! Jag är en glad amatör som jobbar lite med excel. Nu har jag fått problem med att all textmängd i en cell ej länkas över till en annan cell i en annan arbetsbok. Detta fungerar utan problem hemma hos mig men kommer jag till arbete med dessa böcker kommer ej alla textrader med. Jag har sammanfogade celler med radbyte. Länkningen är helt ok men alla tecken överförs ej. Öppnar jag böckerna som boken är länkat till fungerar det men det blir ju extra arbete.Vad har hänt? På arbetet har vi en gemensam server.

/1234vilma

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket text handlar det om?

 

Är det samma version av Excel som uppträdet olika på hemma och på jobbet?

 

Bara två ledande frågor, inte någon lösning. Jag vet att det finns en begränsning i Excel på 1024 tecken i en cell, fler visas inte, men eftersom du lyckas visa allt normalt sett så är det väl inte så mycket text?

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

komplettering till mitt första inlägg. På jobbet är det excel 2003 och hemma samma men hemma verkar det vara en nyare version (av numret att döma). Teckenmängden i en sammanfogad cell är som mest cirka 450 tecken. Textsträngen klipps av vid cirka 250 tecken. Finns det någon lösning?

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-11-07 21:53:04 av 1234vilma]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ärligt talat säga att jag har ingen aning vad som orsakar det. Kan bara tipsa dig om att testa olika uppställningar.

 

Dvs utan radbryte i cell, kanske länka texten till en textruta istället (skapa en textruta, markera denna och skriv in i textfältet precis som om det vore en cell)

 

Om du kopierar cellen där texten inte visas och klistrar in enbart värden från denna i annan cell - hur mycket text följer med? Om du ställer dig i cellen och trycker F9 - vad visas då (gå ur med Escape)

Om du tar upp verktygsfältet formelgranskning och undersöker formeln - vad visas då?

 

Och - sök på Google....

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...