Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min 2.8ghz blev till 1.25ghz


Raffi_K

Rekommendera Poster

Nu händer saker jag inte förstår mig på. Jag har en processor av typen AMD Athlon XP 2800+, när jag idag köpte till 512mb RAM till datorn så gick farten ner till 1.25ghz. Jag förstår inte hur detta hände, Minnet jag köpte är precis som det jag hade innan, ända skilnaden är märket. Jag mräker även att datorn är långsammare. Finns det något jag kan göra för att få tillbaka min fart? vad har hänt egentligen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om att den har tappat inställningarna i Bios och dit kommer man oftast genom att trycka ned tangenten Del (Delete) vid uppstart av datorn, på en del står det: Press Del to enter Setup

Detta kan då variera, har man till exempel en 'märkesdator' som: Dell, HP (Compaq),Fujitsu eller annan så kan det vara en annan tangent man ska använda sig av och några av dom vanliga där är: F10 , F2 m.fl.

Har du tillgång till en manual så brukar det stå där annars.

Men i alla fall om du då tar dig dit så kollar du efter Frequency/Voltage control - det står förmodligen något annat på din eftersom detta varierar också hur det ser ut där men du hittar kanske dit ändå sen letar du något liknande: CPU Host/PCI Clock - som det då verkar med din så har den 'tappat' FSB inställningen för processorn och den ligger nu på 100MHz men den ska vara 166MHz , så det är den som ska ändras i sådana fall och även här finns lite information i manualen om man har en sådan.

Men det kanske är något där med RAM-minnet som då är exakt som det du redan hade eftersom det var då det ändrades när du lade till ett nytt...

 

Min 2.8ghz blev till 1.25ghz

Processorn är på 2GHz för övrigt

[inlägget ändrat 2006-11-06 10:35:59 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...