Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget minimerat fönster i aktivitetfältet


bromandin

Rekommendera Poster

Hej!

Mitt problem; för någon dag märkte jag att när jag minimerade öppnade fönstren till aktivitetsfältet (den horisentella listen längst ner under skrivbordet) så försvinner minimerade/akriva fönster i fältet, dvs, jag kan inte se de för att igen kunna maximera dem. Dock kan jag se dem minimerade fönstren genom att köra Task Manager och klicka på dem och på så sätt återställa dem.

Jag har gjort följande utan att få bot på problemet; först letat på nätet utan att få träff, kollat i Microsofs Knowledge Base, kört registry rapair/cleaner, virussökt hela datorn, kört antispyware, avinstallerat olika program för att se om detta har något samband med problematiken.

Vi är 2 användare på denna dator, allt fungerar som det ska i andra kontot.

Min dator är en Dell Dimension 4600, P4 2,8 Ghz, 1,2 GBRam, Windows XP Pro English SP2, IE 7 Final.

 

Tacksam för all hjälp!

/Behrooz Bromandin

 

[bild bifogad 2006-11-05 18:33:40 av bromandin]

882536_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till forumet!

 

Högerklicka på Aktivitetsfältet och lås upp, så ser du hur stor plats Snabbstartsfältet tar. Om du minskar det genom att sätta muspekaren på den högra treprickade stapeln och dra till vänster. Sedan låser du. Ser du då minimerade IE-fönster?

 

 

[inlägget ändrat 2006-11-05 18:53:43 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

tack för ditt snabba svar, jag gjorde enligt dina instruktioner, testade med de skjutbara avgränsarna, det beter sig likadant fortfarande, jag har även dragit upp listen vertikalt för att se om större plats gör någon skillnad - för det är så ibland när man har alltför många öppna fönster så staplas de fönstren i lager med piler som pekar up- och neråt.

 

Det är jättekonstigt, även om jag har ett enda öppet fönster så kan jag inte se avbilden i aktivitetsfältet, jag borde ju se det oavset om fönstret är minimerat eller maximerat :o

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...