Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Sodastream fast monterat..

virtuosen2

Recommended Posts

Grejorna kan ju inte kosta mer än ett par hundralappar, max. (generiska standardkopplingar, rör och flaskor alltihopa!).

http://www.agaconsumer.se/Default.asp?oewcmd=36&sid=26&pageid=17265&path=&aid=10

Jag ska kolla med min granne (VVS-grossist) hur man kan fixa ett liknande system "själver"..

-Vill ha!

MVH

virtuosen, som var på Clas Ohlsson idag [öppet kl 17:30!], och köpte några DVD-spelare.. (bra presenter till släkt och vänner som fortfarande är "analoga"..)

och köpte några DVD-spelare..

Hur fixar man det på en musikerlön? =)

Ang. kolsyrat vatten, vad kostar egentligen utbytestuberna med kolsyra?

EDIT: Hittade det själv på sidan du länkade till, 88kr per byte. Hm, det blir runt 1.30kr/1,5-litersflaska kolsyrat vatten, men med den dyra installationen skall man väl dricka runt 1000 1,5-liters flaskor innan det går runt.

[inlägget ändrat 2006-11-04 22:19:00 av Anjuna Moon]

Jag försökte få mängdrabatt, 4 Sodastream. Om du köper 12 sa försäljaren. Sodastream är som att äga en bil; det går aldrig runt, men jävligt bekvämt! Man slipper släpa på en drickaback som skär in i fingrarna...men å andra sidan, lingon, lime etc lär man aldrig få till. Jfr med att skapa ett nytt superprogram som är bättre än alla andra. Efter ett par månader ger man upp; buggarna är fler än finesserna!

Vill me ha !

Jag ska kolla med min granne (VVS-grossist) hur man kan fixa ett liknande system "själver"..

Återkom gärna med alternativ lösning...

-

men å andra sidan, lingon, lime etc lär man aldrig få till.

Några droppar Fun Light© i vattnet?

Eller varför inte lite färskpressad citron eller en skiva i glaset? Om man nu prompt måste smaksätta det allmänt goda vattnet i Sverige.

Och - kolsyra i vattnet försämrar upptagandet av vätskan så undvik kolsyrat om ni är törstiga och vill släcka tursten snabbt.

virtuosen, som var på Clas Ohlsson idag [öppet kl 17:30!], och köpte några DVD-spelare..

ok, bättre än inget men dessa DVD-spelare för 500 kr är inte mycket att hänga i granen... Det är bara så bra att de fungerar, inget mer.

Edit:

Bygga själv?

Tre komponenter/delar behövs nog.

Flaska med koldioxid, tryckmätare och reducerare.

Tryckbehållare där vattnet tillförs koldioxid.

Ett bra munstycke för att gasen ska lösas i vattnet.

Sedan att bygga något säkert som inte exploderar under bänken, det är en annan sak

I mindre skala:

http://coffeetea.about.com/od/water/a/carbonation.htm

och kul på festen:

http://www.everything2.com/index.pl?node_id=1529694

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

[inlägget ändrat 2006-11-05 20:41:29 av Monshi]

Och - kolsyra i vattnet försämrar upptagandet av vätskan så undvik kolsyrat om ni är törstiga och vill släcka tursten snabbt.

Det är gott med vatten som liksom river lite.

Hörde förresten på radio en gång att för att få bäst upptagning av vattnet till kroppen så ska man dricka så varmt vatten som möjligt.

edit, citron är väl inget svårt att klämma ut ur en citron, väldigt gott iofs.

-

[inlägget ändrat 2006-11-05 20:50:21 av 0x2A]

Hörde förresten på radio en gång att för att få bäst upptagning av vattnet till kroppen så ska man dricka så varmt vatten som möjligt.

Varmt och varmt. Nära kroppstemperatur är nog optimalt.

Smaken är som baken - jag ogillar å det skarpaste kolsyrat vatten. Men det är jag och inte du eller någon annan. Helt klart att jag förespråkar hem-kolsyring av vatten snarare än transporter av vatten runt halva jordklotet. Den ståndpunkten finns klart presenterad i andra trådar och kanske diskussion passar bäst i någon av dessa nu när jag tagit upp den...

/T

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

Hur fixar man det på en musikerlön? =)

Tja, musikerlöner varierar ju.. (ibland noll/minus, ibland "hela årslönen på en utbetalning", ibland "flera årslöner på en utbetalning".. Skattesystemet är utformat för folk som har månadslön, inte för fria företagare som exempelvis musiker.. Får väl göra som Gessle och starta AB i något skatteparadis..;) Något som är positivt är dock att man som musiker kan dra av diverse grejor.. Och att spelarna är "nästan gratis" idag..

ok, bättre än inget men dessa DVD-spelare för 500 kr är inte mycket att hänga i granen... Det är bara så bra att de fungerar, inget mer.

Japp, de fungerar. Jag testar dom innan jag ger bort dom. Å andra sidan: Hysad maskin för 650 spänn inkl. moms! 2 års garanti. Tillägg: Personerna som ska få dom har "maximalt" i teknologiväg en dialogtelefon, en färgtv och möjligen en VHS från 1980..

-Varför jag ger bort DVD-spelare?

Svar: För jag har tröttnat på att hälsa på gamlingar som saknar DVD.

;-) [tar jag med en film kan jag ju glo på den, medan gamlingarna pratar och dricker kaffe..]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...