Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Har problem med min Netgear router :-(


candygirl

Rekommendera Poster

hej!

Jag har en Netgear 108Mbps WGT624 trådlös som jag anväder på min bärbara dator. Datorn är av märker Acer TravelMate 2434 WLMi, med inbygt WLAN-kort som nyss är bytt på service.

 

Men iaf, när jag skulle installera routern så gick det bra trodde jag, datorn är ansluten till routern, men jag kan inte gå in på internet, utan måste ha en vanlig nätverks kabel också. Då funkar det, men inte utan den kabeln.

 

Vad kan vara fel?

Frågade en och han sa jag skulle slå av DHCP:n. Men när jag gjorde det så hittade plötsligt inte datorn åt min router, men när jag slog på det igen så hittade den åt den utan problem.

 

Finns det nån som kan försöka hjälpa mej lite?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med inbygt WLAN-kort som nyss är bytt på service.

Är du säker på att den nya kortet funkar som det ska?

 

När du ansluter till routern - samma password för kryptering på kort och i routern?

 

Anslutning av WLAN kortet - har du Windows standardanslutning eller krävs det speciella drivrutiner för just detta kort (Netgear vill ibland ha det så).

 

Om allt detta funkar - och du har kontakt med internet i routern (det ser du om du har ipadress och DNS aktiva i "Status") borde du kunna dra nätverkskabeln och aktivera anslutning via trådlöst nät.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...