Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får jag reda på vad jag har för moderkort?


tule-

Rekommendera Poster

Jag ska köpa nytt grafikkort och jag måste veta vad jag har för proccesor, hur får man veta de? Jag läste de här:

 

 

AGP-porten är snabbare än PCI. AGP är indelat i olika standarder AGP 2.0 (1x-4x) och AGP 3.0 (8x). Kontrollera moderkortets AGP-standard innan du köper ett grafikkort så att det klarar av dess hastighet. AGP 8x grafikkort är dock bakåtkompatibla till 2x standard, vilket innebär att du kan installera det på ett moderkort med AGP 2x stöd, dock får du inte ut full prestanda.

 

• AGP 2.0 omfattar hastigheterna 1x, 2x och 4x där data överförs till kortet med hastigheterna 266, 533 respektive 1066Mbit/sek. AGP 2.0 arbetar med spänningarna 3,3 och 1,5 volt.

 

• AGP 3.0 kallas för 8x och data överförs med 2,1Gbit/sek. Här används spänningen 0,8 volt för signalerna.

 

 

Men hur vet man vilket man självhar? Jag köpte nyss ett grafikkort men de passade inte, jag vill inte köpa fel igen. HJÄLP MIG!!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
tule- skrev:

Jag ska köpa nytt grafikkort och jag måste veta vad jag har för proccesor, hur får man veta de?

 

Högerklicka på "Den här datorn" och välj "Egenskaper".

 

Under fliken "Allmänt" bör du hitta vad du har för processor bland annat. Längst ned under rubriken "Dator". Om det nu är samma på märkesdatorerna, som för hemmabyggen. Om du nu råkar ha först nämnda.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...