Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

.nrg-fil / Nero Disc Image -problem


j.andersson

Rekommendera Poster

Jag har en .nrg-fil (Nero Disc Image) som jag bränner på DVD-skiva. När jag sedan vill exekvera denna fil på skivan, så startas Nero Burning Rom-programmet igen, varför blir det så?

 

Vid det här laget borde det väl ha blivit en exekverbar fil?

 

Jag provade att bränna den igen då, när programmet kom upp igen, men sen när jag provade exekvera filen från DVDn så kom återigen Nero Burning Rom Programmet upp.

 

På det här sättet blir det ju bara rundgång hela tiden.

Har jag helt missuppfattat detta, är det inte meningen att det här formatet ska kunna brännas till en exekverbar ISO-fil?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en .nrg-fil (Nero Disc Image) som jag bränner på DVD-skiva. När jag sedan vill exekvera denna fil på skivan, så startas Nero Burning Rom-programmer igen, varför blir det så?

 

Hej!

 

I Nero måste du välja menyn Recorder --> Burn Image (eller om det heter Burn disc image), då får du fram en vanlig dialog där du kan leta upp ISO-filer, NRG-filer, BIN-filer med mera.

 

Det du har gjort hittills är att du har flyttat .nrg-filen till skivan, något som också är fullt möjligt att göra, men du har ju själv upptäckt vad som händer då...

 

När du väljer burn image så kommer Nero att öppna .nrg-filen och skapa samma fil-struktur som du har i .nrg-filen och det är förmodligen det du vill ådstakomma.

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur kan jag ta del av innehållet i en nrg-fil? nrg-filen innehåller ett program. Behöver jag packa upp den på nåt sätt. Fick för mig att jag skulle bränna nrg-filen för att på så sätt få en ISO-fil som jag kunde exekvera.

 

Så den stora frågan är, hur använder jag en nrg-fil. Hur kommer jag år programmet i denna Nero Disc Image?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer jag ÅT programmet i denna Nero Disc Image?

(skulle det stå)

 

Du får montera nrg-filen med neros image drive, har du inte installerat image-drive så kan du ladda ner daemon tools för att montera den.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...