Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med Digitalbox för Comhem förslag


Bulldog

Rekommendera Poster

Hejsan.

Jag bor i ett ComHem hus & har tänkt att byta ut min gammla digitalbox mot en ny modell med hårdisk i. Vad skall jag välj?

 

1. Vill ha 2 tuners så jag kan se & spela in ett annat program samtidigt.

2. Om man spelar in ett program å ser på ett kan man pausa programet för att tex gå på toa & sedan fortsätta se. Eller går det bara om man inte spelar in?

3. Boxen skall klara av Dolby Digital , DTS eller vad som programen kommer sändas i.

4. Boxen skall klara av att visa & spela in i HDTV kvalitet. (så man får ut det bästa möjliga. Anar att ljudet ingår i HDTV)

 

Om jag sammanfattar lite så vill jag ha en digitalbox som klarar av det mesta så man har nytta av det nya & det som är planerat att komma i snar framtid. Boxen kommer att kopplas in i mitt hemmabio system som består av TV, DVD spelare & reciver.

Om jag har skrivit saker som motsägersig eller är självklart ber jag om ursäkt.

 

Hoppas jag förklarat så ni förstår

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du är ungefär 2 år för tidigt ute med dina krav, det börjar röra sig vad det gäller det digitala marknätet, dina krav skulle kunna uppfyllas om du var villig att låsa dig för viasat, den enda kanalen i dagsläget för canal digital, om du skulle välja det är C more HD, viasat och canal digital då endast via parabol.

 

Nån annan som vet mer?

 

Ring till ComBort å fråga vad som finns i mottagarväg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...