Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Saknar windows 98 skivan!


anelin

Rekommendera Poster

Hej!

Har installerat en router på min nya dator och nu när jag skall installera en usb enhet på min gamla (för att kunna utnyttja bredbandet även där)

så fungerar inte det.

Har windows 98 på den och det verkar inte som om usb fungerar, får upp en begäran att sätta i skivan med Windows 98 andra upplagan. Har ingen 98 skiva, hur gör jag nu? Kan man köpa en sådan någonstans, eller finns den att ladda ner någonstans?

Tacksam för alla tips jag kan få.

 

Anette

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men då är det ju bara att skaffa en nätverkssladd och koppla in den i routern eller hur du nu har det arrangerat? Vad ska du med USB till? Bredbandet behöver ju bara just ett nätverksuttag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Routern har jag installerat på min nya dator och usb mottageren är till för trådlös överföring till min gamla. Problemet är att min gamla dator inte "köper" en usb enhet.

Har försökt tidigare att insallera ett enkelt usb minne, men kommer ihåg att det inte heller gick och att datorn även då efterfrågade skivan till Windows 98SE

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, tyvärr är det väl som så att supporten i Windows för USB, dvs drivrutiner inkluderade i Windows, kom med 98SE. Om du har köpt till en USB-anslutning på datorn efteråt så kanske det finns drivrutiner på dess tillverkares webbplats i stället och om USB levererades med datorn så kanske på datortillverkarens webbplats.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag vetat att jag skulle få så stora problem att installera usb hade jag aldrig valt trådlöst, men nu tänker jag inte ge mig!

Det skall funka, men som sagt jag behöver windows 98SE och var får jag tag i den skivan? Eller går ett så gammalt program att ladda ner någonstans?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall funka, men som sagt jag behöver windows 98SE och var får jag tag i den skivan? Eller går ett så gammalt program att ladda ner någonstans?

Det är ju Windows så det är ett program som man ska köpa. Däremot så är det ju inte längre något som säljs i någon butik utan då får du se om du kan hitta det på ställen som Blocket och Tradera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...