Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hör den ena?


BonkersM

Rekommendera Poster

Tjena nu är det så att jag har stadsnät och inloggning på det. Så jag har satt in ett nätverkskort till i datan, och i den har jag satt dosan för ip telefoni. Jag har inga brandväggar på eller något, helt öppet. Och allting funkar utom att jag hör aldrig den jag pratar med.. Heller ingen ton om jag ringer till någon..

Jag håller på att bli lite smått galen här hemma.

Den får ip nummer och allt, allt funkar som att ringa till den och ringa ifrån den förutom att jag inte då hör motparten, likadant om någon ringer till mig så hör jag inte motparten.

Det måste ju vara windows som stoppar något, men brandväggar och allt möjligt är inaktiverat..

Jag har kopplat det så eftersom datan står på hela tiden..

 

Är det någon som har någon idé?

 

Mvh Benny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för IP-dosa? Kan du inte koppla in dosan till den ingående uppkopplingen och datorn sedan till dosan?

Du kan oftast göra inställningar i dosan som loggar in dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, jag kan inte logga in den, det är det som är grejen. Jag provade även att sätta den direkt i lan uttaget (internet). Och sedan datan i dosan, men de får två olika ip nummer.. För att jag inte hör den andra parten så måste man aktivera portarna i windows. Det är därför jag inte hör den andra parten.. Men jag gick och köpte en router istället, och kopplade in dosan i den. Och loggade in routern i stadsnätet och gjorde två portforwarding för dosan i routern, och nu funkar det perfekt.... Jag skulle ha köpt den dosan som hade inbyggd router också.. För att denna som jag har, har inte det.. Men nu funkar det.

 

Jag har en Tilgin Vood 121

 

Jag skulle köpt en Tilgin Vood 322i som har en router i sig

 

Mvh Benny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...