Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min brännare funkar inte


Michael M

Rekommendera Poster

Jag kan inte bränna nåt på min brännare. Datan är ca. 2 månader gammal och det enda jag har kunnat bränna är en säkerhetskopia som programmet Acer eRecovery bad mig bränna precis när jag köpt datan. Men nu kan jag inte bränna nåt, varken i Acer eRecovery, i NTI CD & DVD Maker 7 som följde med datan eller i Nero 7. Det står att man ska sätta in en tom skiva och det gör jag i brännaren men den hittar inte skivan. Jag använder samma skivmärke i eRecovery som funkade när datan var ny men den vill inte hitta skivan. CD-skivor har aldrig gått att bränna fast jag har bara använt ett skivmärke. Skivor spelas upp i DVD-spelaren utan problem. Jag har tänkt uppdatera firmware men jag vet inte vilken som är brännaren eller vilken som är spelaren. Brännaren är enhet F: och spelaren är enhet G:. I enhetshanteraren finns det en som heter:

HL-DT-ST DVDRW GWA-4164B Denna ligger på Plats 0 (0)

Under den finns denna:

LITE-ON DVD SOHD-167T Denna ligger på Plats 1 (1)

På datorn sitter brännaren överst och spelaren under den.

Finns det nån som kan hjälpa mig så är jag tacksam.

 

/MegaMike

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har inte uppdaterat firmware som han hade i forumet du länka till. Undrade var man i så fall hämtar firmware fast det verkar som att det måste hämtas på datortillverkarens hemsida och i mitt fall är det Acer. Fast om det inte hjälper måste man lämna in hela datorn eller? För så som jag förstått från det andra forumet så säljs inte min brännare separat utan med datorer. Men tack ändå.

 

/MegaMike

 

Edit:

Stavfel

 

[inlägget ändrat 2006-11-02 19:10:03 av MegaMike]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter din beskrivning ser det ut som det är fel på brännaren, dator och brännaren är ju ny så du har ju garanti.

 

Bäst att rådgöra där du köpt datorn, om inte dom kan fixa det då måste dom byta brännare åt dig, eller att dom lämnar dig en ny brännare så du byter själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...