Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anslutningen inaktiveras vid skärmsläckare!


Bubbe

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har med laptopen kontakt med min stationära dator via ett trådlöst nätverk. Men ett problem: hela tiden inaktiveras anslutningen så fort jag lämnat datorn ett par minuter. På så sätt dör nedladdningar och annan kontakt jag har med internet och den stationära datorn.

 

Jag har byggt upp det så här:

 

1. Trådlöst modem från BBB. Anslutning/nätverk, vi kan kalla det "Ettan".

2. Jag ansluter den stationära datorn till "Ettan".

3. Jag ansluter laptopen till "Ettan".

 

Båda datorerna tar emot signaler från det trådlösa modemet och har också kontakt sins emellan. Jag kan alltså överföra och arbeta med filer på båda datorerna via nätverket. Ja, det är väl det som är meningen med nätverk! :-)

 

När den stationära datorn blir stående händer ingenting med anslutningen. Men däremot dör allt när laptopen släcks ned. Jag vill att det ska fortsätta att gå i bakgrunden.

 

Någon som vet var jag kan göra någon inställning eller ändring så att det förblir anslutet, oavsett skärmsläckaren?

 

Jag har kollat efter "tillåt att windows inaktiverar den här enheten", men hittar inget sådant på anslutningsalternativen.

 

Hjälp???

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min Dell finns det inställningar för deaktivering av nätverket under energiinställningar. Kolla där först.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...