Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart ser jag agp-status?


Mattias Björck

Rekommendera Poster

Mattias Björck

Hej, har köpt ett abit be6.2 med agp2 och mitt gamla stb4400 tnt ska kunna använda det. Vart ser jag aktuel agp status(1,2,4)?

Har kollat i directx(7.0a) diagnostics men hittar inget. I setup ser jag värdet jämfört med FSB(2/3) så det är 66Mhz(som det ska vara eller?)men ingen indikation på agp1,2,4. Nån som vet?

Tack.

/M.

[inlägget ändrat 2000-09-11 12:17:52 av Mattias Björck]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattias Björck

Vad kör du för fsb då?

I min setup står det att agp-hastigheten bör ligga så nära 66Mhz som möjligt. Så med 100Mhz fsb borde borde värdet vara 2/3. Men jag ser inte nånstans om kortet går i agp1, agp2 eller agp4(agp4 går inte pga. kortet inte fixar det.)

/M.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Miskowicz

I Abit BE6 2 har du inställningar i BIOS för AGP-bandbredden. Dessa är: default, normal och fast.

 

Default brukar bli 1xAGP, Normal brukar resultera i det som grafikkortet "känner för" och slutligen

Fast som blir 2xAGP förutsatt att grafikkortet klarar av det.

 

För att försäkra dig vad AGP-hastigheten är, kan du ladda hem AGP-Info.

Länken hittar du på:

 

http://www.sweclockers.com/html/filer.shtml

 

 

misko

sweclockers.com

 

 

[inlägget ändrat 2000-09-13 22:32:07 av misko]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Mattias Björck

Jag har kört progget, men det står bara vad som är tillåtet, och jag har valt "fast" på moderkortet men jag vill ha nån sorts bekräftelse på att kortet verkligen går i Agp2, gärna oxå nåt som talar om överföringshastighet på agp-bussen.(Om man nu kan kalla det buss)

/M.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Miskowicz

 

du kan alltid försöka att ändra i bioset till default och kolla om denna ändring resulterar i förändring i inoformationen som visas i AGP-info...

 

sen ändra till fast och kolla om det har blivit 2x..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...