Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop har fått halva skärmen svart


Mirek

Rekommendera Poster

Hej!Min laptop som är bara ett par månader gammal blev konstigt, halva skärmen är svart och andra halva som det ska vara

.

Jag är medveten att den måste repareras, kanske bara byta skärmen (heter det matris?) Men firman jag köpte ifrån nekar att reparera och påstår att det var jag själv som har gjort detta och då gäller inte garanti.

De gav mig kostnadsförslag på nästan 4000 skr som motsvarar halva dator. Tänkte fråga om ngn.känner till ngn.bra och billigt rep.service i Stockholm. För kämpa mot de orkar jag inte och summan för att reparera den är lite för högt för mig.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ingen hemförsäkring/drulleförsäkring som gäller om inget annat fungerar?

Vad har hänt med datorn om de säger så på firman du köpt den från? Garantin gäller ju hårvarufel oftast rent generellt. Har man själv varit oförsiktig går det nog inte att få på garantin.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net

har det bara uppstått så är det ett hårdvarufel....

känner igen det med min egen bärbara dator, det var en konakt på moderkortet som hade släppt...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte det själv heller, jag hade stängd den kvällen innan och allt var helt ok men på morgonen blev skärmen mörk i visa platser och sedan har fläcken blivit större och till slut blev halva skärmen på sniskan helt svart. När jag pratade med firman om problemen förstod jag att inom garanti reparerar de den men sedan när de hämtade den och återkom via telefon så sade de att det var mitt fel och då kan de reparera den men mot kostnad. Om jag har ngn.extra försäkring, nej tyvärr.

En sak har jag lärt mig att inte köpa via Internet, för på avstånd är lite svårt med kontakt med firman.

Men en annan svar jag hade fått här var att det kunde vara moderkort, fast jag har lite svårt att tro det, att vid moderkort händer sådana saker.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte det själv heller, jag hade stängd den kvällen innan och allt var helt ok men på morgonen blev skärmen mörk i visa platser och sedan har fläcken blivit större och till slut blev halva skärmen på sniskan helt svart.

 

Det låter faktiskt som ett garantifel.

Konsumentverket säger så här om fel på varan.

 

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=133

 

Du kan få hjälp där med rådgivning i din kommun.

 

http://www.konsumentvagledare.konsumentverket.se/

 

Så här står det om garanti

 

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=125

 

Någonstans att få hjälp i alla fall.

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...